۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۱۰

مدیرکل استاندارد استان مرکزی:

واحدهای تولیدی نسبت به دریافت نشان استاندارد حلال اقدام کنند

واحدهای تولیدی نسبت به دریافت نشان استاندارد حلال اقدام کنند

اراک-مدیرکل استاندارد استان مرکزی گفت: واحدهای تولیدی نسبت به دریافت نشان استاندارد حلال بر اساس ماده هفت اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید میرنظامی مدنی، بعداز ظهر چهارشنبه در نشست شورای استاندارد استان مرکزی با اشاره به رویکرد مسئله محوری شورای استاندارد استان مرکزی اظهار کرد: طبق قانون، سازمان استاندارد، به عنوان تنها مرجع اعطای نشان استاندارد حلال شناخته می‌شود.

وی گفت: در حوزه استاندارد حلال، یک هم‌پوشانی با معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی داریم و موازی کاری در این حوزه پیش آمده که منجر به نگرانی صاحبان صنایع شده چراکه در صادرات آنها مشکل ایجاد کرده است. امیدواریم هرچه سریع‌تر این موضوع از سمت معاونت حقوقی ریاست جمهوری پیگیری شود تا نگرانی صاحبان صنایع برطرف شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تا پایان اردیبهشت، ۷۲ مورد حادثه آسانسور در استان داشتیم تصریح کرد: بحث ایمنی آسانسورها بسیار مورد تاکید است و طی مکاتباتی که با شورای اداری استان انجام شده، دستگاه‌ها مکلف به استانداردسازی آسانسورهای اماکن عمومی و اداری هستند و باید تا پایان شهریور اقدامات لازم را برای اخذ تاییدیه ایمنی آسانسورها داشته باشند. همچنین صدور بیمه نامه توسط شرکت‌های بیمه‌ای باید منوط به دریافت تاییدیه ایمنی آسانسور باشد.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی با تاکید بر استانداردسازی تجهیزات پارک‌ها نیز اظهار کرد: شهرداری‌ها باید پیگیر استانداردسازی وسایل پارک‌ها باشند تا اتفاق تلخی برای کودکان در پارک‌ها رخ ندهد و ما نیز نظارت جدی بر این مسئله داریم.

میرنظامی با اشاره به اجرای ماده ۱۷ قانون هوای پارک پیرامون استانداردسازی موتورخانه‌ها گفت: ۳۱۹۳ موتورخانه در سطح استان وجود دارد ولی متأسفانه تنها ۱۰۳ مورد درخواست استانداردسازی برای ما ارسال شده است و دستگاه‌های اجرایی باید پیگیر این مورد باشند تا کمکی به کاهش آلودگی هوای ناشی از موتورخانه‌ها در شهرها شود.

وی در پایان در رابطه با پروانه‌های دانش نماد و نانو نماد اظهار کرد: تا به امروز همکاران ما با صحبت‌هایی که با مسئولین دانشگاه‌ها داشته‌اند سعی کردند دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان را به سمت گرفتن پروانه دانش نماد و نانو نماد سوق دهند چرا که این پروانه‌ها یکی از اعتبارات صادراتی است، اما متأسفانه نتوانستیم خیلی خوب در این حوزه هم افزایی داشته باشیم و بنا داریم نشست تخصصی برای دانشگاهیان و صاحبان صنایع دانش بنیان برای این مهم داشته باشیم تا استان ما پیشرو در این امر باشد.

کد خبر 5816724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha