۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۵۵

به‌رغم پایان شورش؛

تدابیر ضدتروریستی همچنان در مسکو برقرار است

تدابیر ضدتروریستی همچنان در مسکو برقرار است

به‌رغم پایان شورش ارتش خصوصی «واگنر» علیه مسکو، تدابیر امنیتی سختگیرانه همچنان در مسکو به قوت خود باقیست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نشنال‌نیوز، یک روز پس پایان شورش ارتش خصوصی واگنر علیه مسکو و انتقال یوگنی پریگوژین، فرمانده این گروه شورشی به بلاروس، «تدابیر ضدتروریستی» همچنان در مسکو برقرار است.

همزمان با پیشروی نیروهای پریگوژین به سمت مسکو، سرگئی سوبیانین، شهردار پایتخت روسیه از اعمال تدابیر ضدتروریستی و «تقویت تدابیر امنیتی» در زیرساخت‌های حیاتی در این شهر خبر داد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با هشدار درباره جنگ داخلی، شورش واگنر را «خیانت» خواند و مسکو از شهروندانش خواست تا از خیابان‌ها دوری کنند. با این حال، پس از عقب‌نشینی واگنر از مسکو، شرایط تنش‌زدایی شد. موقعیت مکانی فعلی پریگوژین نامشخص است اما مسکو اعلام کرده که او از اتهامات «شورش مسلحانه» تبرئه شده و همرزمانش محاکمه نخواهند شد.

با این وجود، تدابیر امنیتی و ضدتروریستی همچنان در مسکو برقرار بوده و مقامات گفته‌اند که ادارات و دفاتر کاری، فردا(دوشنبه) تعطیل خواهند بود. در سایر نقاط روسیه اما شرایط به حالت عادی بازگشته است. در شهر روستوف واقع در جنوب روسیه که جنگجویان واگنر اواخر دیروز آن را ترک کردند، تردد عادی جریان داشته و رسانه‌های دولتی روسیه تصاویری از پاکسازی خیابان‌های پیرامون مراکز فرماندهی ارتش به دست کارگران منتشر کرده است.

کد خبر 5819577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha