۸ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۰

نماز عید سعید قربان در شهرکرد اقامه شد

نماز عید سعید قربان در شهرکرد اقامه شد

شهرکرد_نماز عید سعید قربان همزمان با سراسر استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد نیز اقامه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن فاطمی خطیب نماز عید قربان شهرکرد در خطبه‌های نماز عید قربان ضمن تبریک، اظهار کرد: این عید یادگار حرکت توحیدی حضرت ابراهیم بت شکن، در زمینه حمد و سپاس خدا است.

وی با اشاره به اینکه بالاترین شکرگزاری به درگاه خداوند اقامه نماز و رساترین آن حمد نعمات پروردگار است تصریح کرد: سنت حسنه عید قربان به عنوان یکی از اعیاد مهم مسلمانان باید احیا و این سنت‌ها به صورت باشکوه برگزار شود.

حجت الاسلام فاطمی با اشاره به اینکه بهتر است قربانی به صورت کامل صدقه داده شود گفت: با صدقه دادن به نیازمندان می‌توان گوشه‌ای از مشکلات آنها را برطرف کرد.

وی خاطر نشان کرد: عید قربان روز کمال و اثبات ایمان به خالق یکتا است. لبیک حضرت ابراهیم (ع) به فرمان قربانی از جانب الله سبب شد تا تحولی شگرف در مراسم قربانی پدید آید و بزرگداشت همه ساله این سنت حسنه در دهم ذی الحجه در موسم حج از سوی مسلمانان جهان در واقع تعظیم به شعائری است که از ابراهیم خلیل الله و مناسک و سنن او به یادگار مانده است.

حجت الاسلام فاطمی با اشاره به عواقب مال حرام افزود: فردی که از مخلوط شدن مال حرام با مال خود آگاه است باید آن را جدا کند.

کد خبر 5823166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha