۱۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۵۰

در ارتباط با اعتراضات مردمی اخیر؛

«ماکرون» با نخست‌وزیر و اعضای کابینه دولت فرانسه دیدار می‌کند

«ماکرون» با نخست‌وزیر و اعضای کابینه دولت فرانسه دیدار می‌کند

رئیس‌جمهور فرانسه تا ساعاتی دیگر با نخست‌وزیر و چند وزیر دیگر برای گفتگو درباره اعتراضات مردمی اخیر در این کشور دیدار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک شبکه تلویزیونی فرانسه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور این کشور عصر امروز یکشنبه با «الیزابت بورن» نخست وزیر و چند وزیر دیگر برای گفتگو درباره وضعیت ویژه این کشور دیدار خواهد کرد.

به گزارش این رسانه فرانسوی، «امانوئل ماکرون» میزبان این رایزنی‌ها در کاخ الیزه خواهد بود.

شبکه تلویزیونی فرانسه در این خصوص گزرش داد:، وزیر کشور و وزیر دادگستری فرانسه علاوه بر نخست وزیر این کشور در نشست مذکور حضور دارند.

در ادامه اعتراضات مردم فرانسه به کشته شدن یک نوجوان ۱۷ ساله به دست پلیس این کشور، اواخر روز شنبه صدها نفر مقابل مسجدی در حومه شرقی شهر نانتر، زادگاه این نوجوان که «نائل» نام دارد، حاضر شده و در مراسم خاکسپاری او شرکت کردند.

با وجود جو شدید امنیتی، مسجد محل برگزاری مراسم مملو از معترضان و مردمی بود که حالا ۵ روز است شبانه‌روز در اعتراض به خشونت پلیس، خیابان‌های شهرهای مختلف فرانسه را به تسخیر درآورده اند. رسانه‌های انگلیسی جمعیت حاضر در مراسم خاکسپاری این نوجوان را «هزاران نفر» اعلام کرده اند.

در اطراف مسجد، ظاهراً نیروی پلیس یونیفرم‌‏ پوش دیده نمی‌شد اما مأموران امنیتی با لباس شخصی حضور فعال داشته و چندین نفر از افراد حاضر در مراسم نیز به عنوان میانجی بین در نقش انتظامات، مسئولیت تأمین امنیت مراسم را به عهده داشتند. رادیو ملی آمریکا نوشته که مردم شهر نانتر که غالباً کارگر هستند، به‌رغم تداوم اعتراضات، خشونت‌ها را محکوم کرده‌‏اند.

به گفته ژرالد دارمانیان، وزیر کشور فرانسه میانگین سنی معترضان ۱۷ سال بوده و در میان بازداشت‌شدگان حتی نوجوانان ۱۳ ساله هم دیده می‌شود. به گفته وی در واقع ۳۰ درصد بازداشت‌شدگان را نوجوانان زیر ۱۸ سال تشکیل می‌دهند.

کد خبر 5825604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha