۱۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۰۲

رئیس مرکز نوآوری و فناوری منابع طبیعی:

حفاظت از منابع طبیعی آسان نیست/نیازمند دانش جدید هستیم

حفاظت از منابع طبیعی آسان نیست/نیازمند دانش جدید هستیم

دامغان_ رئیس مرکز نوآوری و فناوری منابع طبیعی بابیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی به روش سنتی آسان نیست، گفت: برای حفاظت بهتر نیازمند شرکت های دانش بنیان و فناوری های جدید هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید رضا سلیمانی ظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید از نهالستان بیابانی حسن آباد شهرستان دامغان در گفت و گو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه حفاظت از ۱۳۰ میلیون هکتار عرصه منابع طبیعی با امکانات محدود و روش‌های سنتی و بضاعت کم آسان نیست، ابراز داشت: امروز می‌طلبد تا برای مدیریت هر چه بهتر عرصه‌های منابع طبیعی از فناوری، ایده و دانش به روز بهره گرفته شود.

وی ضمن بیان اینکه ارتباط تنگاتنگ با شرکت‌های دانش بنیان، مراکز پژوهشی و دانشگاهی می‌بایست به سرعت در دستور کار قرار گیرد، افزود: پیشنهادات این طبقه منطبق با اسناد بالادستی می‌تواند کلید راه‌حلی برای رفع بحران موجود در کشور باشد.

رئیس مرکز نوآوری و فناوری منابع طبیعی بابیان اینکه به همین منظور مرکز پایش با هدف مدیریت و توسعه و حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی سال ۱۴۰۰ دایر شد، ابراز داشت: هدف از این اقدام استفاده از تجهیزات و ادوات مختلف در زمینه حفاظت است.

سلیمانی ضمن بیان اینکه فعالیت حفاظتی منابع طبیعی شامل جنگل، مراتع، بیابان و بیشه زارها می‌شود، تصریح کرد: چنین عرصه وسیع در حیطه‌های مختلف نیاز استفاده از نوآوری و فناوری‌های به روز را در عصر حاضر افزون می‌کند و باید به این سو نیز خیز برداشت.

وی از انعقاد قرارداد تفاهم نامه همکاری فی مابین سازمان منابع طبیعی و معاونت ریاست جمهوری نیز خبر داد و افزود: طبق این تفاهم نامه مرکز نوآوری و فناوری دایر و به صورت ویژه در زمینه حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی فعالیت خواهد داشت.

کد خبر 5828356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha