۱۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۰۲

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی خبر داد؛

برگزاری پویش «به عشق علی» / ۹ هزار و ۹۷۰ فرزند یتیم و محسنین

برگزاری پویش «به عشق علی» / ۹ هزار و ۹۷۰  فرزند یتیم و محسنین

بیرجند- مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی با اشاره به پویش «به عشق علی» گفت: ۹ هزار و ۹۷۰ فرزند یتیم و محسنین تحت پوشش کمیته امداد هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد عرب صبح پنج شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: پویش «به عشق علی» به منظور جذب حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین همزمان با دهه امامت و ولایت برگزار می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر ۹ هزار و ۹۷۰ فرزند یتیم و محسنین تحت حمایت این نهاد هستند که از این تعداد ۲ هزار ۳۳۴ نفر ایتام و ۷ هزار و ۶۳۶ نفر را فرزندان محسنین تشکیل می‌دهد.

۳۵ هزار حامی فرزندان ایتام و محسنین خراسان جنوبی

عرب ادامه داد: ۳۵ هزار و ۹۷۱ حامی حمایت مادی و معنوی از فرزندان یتیم و محسنین را متعهد شده‌اند.

وی اظهار کرد: سرانه ماهانه دریافتی ایتام از محل کمک‌های مردمی در خراسان جنوبی حدود یک میلیون و ۲۹۳ هزار تومان است.

مدیر کل کمیته امداد امام (ره) خراسان جنوبی یادآور شد: همچنین سرانه دریافتی فرزندان محسنین به ۴۶۴ هزار تومان در ماه رسیده است که با به دنبال افزایش این کمک‌ها از طریق جذب حامیان جدید هستیم.

ضرورت افزایش سرانه دریافتی فرزندان

عرب اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی و هزینه‌های خانوار، معتقدیم سرانه دریافتی هر فرزند یتیم و محسنین باید حداقل به حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برسد، گفت: در دهه امامت و ولایت به ویژه عید سعید غدیر، برنامه‌های ویژه‌ای برای جذب حامیان ایتام پیش‌بینی شده است.

وی گفت: علاوه بر آن مردم نیکوکار می‌توانند با ارسال عدد ۱ به سر شماره ۳۰۰۰۳۳۳۳ و یا مراجعه به پایگاه اینترنتی به آدرس Ekram.emdad.ir در این طرح خداپسندانه مشارکت کنند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی افزود: همچنین همزمان با عید سعید غدیر طرح اطعام علوی با هدف ارائه غذای گرم به خانواده‌های نیازمند اجرا می‌شود.

همکاری ۱۵۰ مرکز نیکوکاری در طرح اطعام علوی

عرب اظهار کرد: طرح به صورت کاملاً مردمی و با مشارکت خیران و حدود ۱۵۰ مرکز نیکوکاری در خراسان جنوبی برگزار می‌شود و هیچ اعتبار دولتی در آن وجود ندارد.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) خراسان جنوبی با اشاره به اجرای طرح نذر قربانی در عید سعید قربان ادامه داد: خیران به نیت سلامتی حضرت ولیعصر (عج) ۹ میلیارد و ۵۹۰ میلیون تومان کمک نقدی و غیرنقدی به طرح ملی نذر قربانی برای کمک به نیازمندان اهدا کردند.

کد خبر 5829030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha