۱۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۴۹

مشاور وزیر آموزش و پرورش:

نیازمند یک نهضت برای توسعه هنرستان‌ها هستیم

نیازمند یک نهضت برای توسعه هنرستان‌ها هستیم

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: نیازمند یک نهضت برای توسعه هنرستان‌ها هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی پارسانیا، مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین در نشست خبری رویداد «الف تا» هدف از این رویداد را الگوسازی از چهره‌ها و شخصیت‌های تربیتی دانست و گفت: بسیاری از چهره‌های تربیتی امروز دیده نمی‌شوند. با رویداد الف تا بسیاری از این الگوها دیده و شناسایی می‌شوند و فعالان عرصه تربیتی مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

وی هدف دوم رویداد الف تا را به اشتراک گذاری و هم افزایی تجربیات موفق در زمینه آموزشی و تربیتی دانست و گفت: بسیاری از فعالان آموزش و پرورش اقدامات خوبی در راستای اجرای سند تحول داشتند که لازم بود با رویدادی نسبت به هم افزایی و گردآوری تجربیات موفق در این زمینه بکوشیم. هدف سوم از رویداد الف تا هم امیدآفرینی است وقتی می‌بینیم یک معلم در منطقه‌ای محروم اقداماتی ارزشمند و نوینی را آغاز کرده است نمایش این اقدامات امیدآفرین است.

پارسانیا در خصوص بخش‌های رویداد الف تا گفت: یک بخش تجارب تربیتی معلمان و بخش دیگر فعالیت‌های مدارس دولتی است. سه مدرسه در مراسم اختتامیه به عنوان مدارس پیشتاز و پیشرو معرفی خواهند شد. همچنین معلمان نمونه مقطع ابتدایی هم که از مراحل منطقه‌ای، استانی و کشوری با موفقیت برگزیده شده اند در این رویداد مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

مشاور وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در رویداد الف تا، سه جایگاه معلم، دانش آموز و مدیر مدرسه اقدامات خود را در نمایشگاه به صورت زنده به مدت ۵ دقیقه اجرا می‌کنند و حاضران و داوران به صورت جداگانه به اقدامات آنها رأی خواهند داد.

پارسانیا با بیان اینکه در سطح بین المللی هم آثاری به این رویداد ارائه شده است، گفت: از ۱۷ کشور دنیا آثاری به رویداد الف تا عرضه شده که ۹ اثر به عنوان برگزیده معرفی خواهند شد و یک جایزه بین المللی هم خواهیم داشت.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نیازمند یک نهضت برای توسعه کمی و کیفی هنرستان‌ها هستیم، گفت: بخش دیگری از رویداد الف تا توجه به توسعه هنرستان هاست که معاونت آموزش متوسطه انجام این مأموریت را به عهده گرفته است.

کد خبر 5830881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha