۱۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۶:۰۰

استاندار سمنان:

نرخ بی سوادی در استان سمنان ۱.۷ درصد است

نرخ بی سوادی در استان سمنان ۱.۷ درصد است

سمنان- استاندار سمنان با بیان اینکه نرخ بی سوادی استان سمنان ۱.۷ درصد است، گفت: در تلاش هستیم تا جشن ریشه کنی بی سوادی را برگزار کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدرضا هاشمی ظهر شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان سمنان به میزبانی استانداری، با بیان اینکه ۹۸.۳ درصد مردم استان از نعمت سواد بهره می‌برند که این میزان از نرخ میانگین کشوری بالاتر است، ابراز کرد: ۱.۷ درصد مردم استان از نعمت سواد محروم هستند

وی با بیان اینکه در بحث سواد آموزش و ریشه کنی بی سوادی در استان همچون گذشته اقدامات با جدیت دنبال شود، افزود: تولید محتوا در حوزه سواد آموزی برای افراد بی سواد توسط آمورش و پرورش تولید و از طریق رسانه‌ها برای جامعه هدف اطلاع رسانی شود.

استاندار سمنان گفت: غنی سازی برنامه‌های اوقات فراغت ایام تابستان در سطح استان در راستای ایجاد نشاط اجتماعی، به صورت ویژه مَد نظر باشد و دستگاه‌های اجرایی امکانات در اختیار خود را برای این مهم به کار گیرند.

هاشمی با بیان اینکه امید می‌رود همانند سایر حوزه‌ها که استان در سطح کشور پیشرو و سرآمد است، جشن بی سوادی را در استان سمنان به صورت پایلوت در کشور اجرایی کنیم، ابراز کرد: منابع درآمدی اصلی آموزش و پرورش از محل سه درصد شهرداری‌ها نیاز است تا به صورت تخصصی پیگیری و بررسی و در راستای پیشبرد اهداف و اقدامات آمورش و پرورش، جذب شود.

کد خبر 5830995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha