۲۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۱۸

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کردستان خبر داد؛

پیش بینی برداشت یک میلیون تن گندم در کردستان

پیش بینی برداشت یک میلیون تن گندم در کردستان

سنندج - معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کردستان گفت: تاکنون ۱۱۷ هزار تن گندم از کشاورزان کردستانی خریداری شده و پیش بینی می شود برداشت این محصول به یک میلیون تن برسد.

محمد صالح احمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان کردستانی از چند روز گذشته آغاز شده و این روند با افزایش برداشت محصول در سراسر استان همچنان تداوم دارد.

وی افزود: تاکنون ۱۱۷ هزار تن گندم از کشاورزان کردستانی خریداری شده و این روند تا دو ماه آینده ادامه خواهد داشت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان اعلام کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته و با توجه به بارش مناسب و اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان جهاد کشاورزی، میزان خرید تضمینی گندم به حدود یک میلیون تن خواهد رسید.

احمدی افزود: در حال حاضر ۸۲ مرکز خرید گندم شامل مراکز سازمان تعاون روستایی، کارخانجات آرد و سیلوها از گندمکاران، گندم تحویل می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه کمباین، دروگر بومی و مهاجر کار برداشت از ۵۹۰ هزار هکتار گندم، ۵۰ هزار هکتار جو و ۲ هزار هکتار کلزا را در استان انجام می‌دهند.

احمدی تصریح کرد: مبلغ گندم خریداری شده از کشاورزان و گندم‌کاران از قرار کیلویی ۱۵ هزار تومان است و انتظار می‌رود کشاورزان به بهانه شایعات بی‌اساس گندم برداشت شده خود را به دلالان نفروشند.

کد خبر 5836691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha