چهار سناتور آمریکایی سخنرانی هرتزوگ در کنگره را تحریم می‌کنند

چهار سناتور آمریکایی سخنرانی هرتزوگ در کنگره را تحریم می‌کنند

چهار نفر از نمایندگان آمریکایی اعلام کردند که سخنرانی رئیس رژیم صهیونیستی در کنگره را تحریم کرده و در آن مشارکت نخواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه‌های فلسطینی، برخی نمایندگان آمریکایی اعلام کردند که سخنرانی اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی در جریان سفر به آمریکا را تحریم خواهند کرد. هرتزوگ قرار است سه شنبه آینده راهی آمریکا شود.

اوکاسیو کورتز، کوری بوش، جمال بومن و الهان عمر چهار نماینده آمریکایی هستند که در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی در حق ملت فلسطین سخنرانی روز چهارشنبه هرتزوگ در کنگره را تحریم می‌کنند.

کوری بوش تصریح کرد که رژیم صهیونیستی مسئول برقراری نظام آپارتایدی، نژادپرستانه و ناقض حقوق ملت فلسطین است.

وی افزود که کنگره نباید منبری برای رئیس رژیمی باشد که هیچ احترامی برای حقوق بشر قائل نیست. او گفت که هرگز در جلسه سخنرانی هرتزوگ حاضر نخواهد شد.

الهان عمر هم بیان کرد که هیچ دلیلی نمی‌بیند در جلسه سخنرانی کسی حاضر شود که او را تحریم کرده و رشیده طلیب (نماینده آمریکایی) را از دیدار با مادربزرگش در اراضی اشغالی محروم کرد.

وی گفت که هرتزوگ قرار است به نمایندگی از تندروترین و افراطی‌ترین حاکمیت تاریخ رژیم صهیونیستی سخنرانی کند آن هم در شرایطی که این دولت تصمیم به نابودی رویاهای فلسطینیان در زمینه تشکیل کشور مستقل خویش گرفته و میخ آخر را بر تابوت صلح و راه حل دو دولتی کوبیده است.

کد خبر 5837092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha