۲۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۲۲

کاخ سفید:

روسیه می‌تواند به کشتی‌های غیرنظامی در دریای سیاه حمله کند

روسیه می‌تواند به کشتی‌های غیرنظامی در دریای سیاه حمله کند

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید روسیه را به برنامه‌ریزی برای مقصر نشان دادن اوکراین در حملات دریای سیاه متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، یک مقام کاخ سفید مدعی شد که روسیه می‌تواند کشتی‌های غیرنظامی را در دریای سیاه هدف قرار دهد.

«آدام هاج» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که ارتش روسیه ممکن است هدف قرار دادن تأسیسات غلات اوکراینی را گسترش دهد و کشتی‌های غیرنظامی را نیز هدف حمله قرار دهد.

این سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید تاکید کرد که این ادعا بر اساس اطلاعاتی مطرح می شود که به تازگی از طبقه بندی خارج شده اند.

این مقام کاخ سفید مدعی شد که حملات روسیه به تاسیسات غلات اوکراین، می تواند به کشتی های غیرنظامی نیز سرایت کند. به گفته هاج، روسیه در حال انجام عملیاتی است تا چنین حملاتی را طوری نشان دهد که گویی از سوی اوکراین انجام شده است.

این مقام کاخ سفید همچنین مدعی شد که اطلاعات آمریکا نشان می‌دهد که روسیه مین‌های دریایی زیادی را در نزدیکی بنادر اوکراین کار گذاشته است. این یک تلاش هماهنگ برای توجیه هرگونه حمله به کشتی‌های غیرنظامی در دریای سیاه و مقصر نشان دادن اوکراین است.

روسیه هشدار داد که از روز پنجشنبه (۲۰ ژوئیه) هر کشتی که به سوی بنادر دریای سیاه اوکراین حرکت کند به عنوان کشتی حامل محموله های نظامی در نظر گرفته می شود.

بنا به هشدار روسیه، این کشتی‌ها از سوی مسکو به عنوان یک هدف نظامی تلقی می‌شوند. این هشدار ۳ روز پس از پایان توافق صادرات غلات از سوی روسیه اعلام شد.

روسیه به تازگی اعلام کرد که به دلیل تامین نشدن خواسته های این کشور در خصوص صادرات محصولات کشاورزی خود، از توافق صادرات غلات با اوکراین خارج می شود.

کد خبر 5841656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha