بررسی گزینه توافقی درباره طرح اصلاحات قضایی در کنست

بررسی گزینه توافقی درباره طرح اصلاحات قضایی در کنست

منابع خبری از طرح گزینه توافقی درباره اصلاحات قضایی مدنظر نتانیاهو در کنست رژیم صهیونیستی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، در پی رایزنی‌های اخیر با بنیامین نتانیاهو که حتی از سوی اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی نیز انجام شده بود، منابع خبری از بررسی گزینه توافقی درباره طرح اصلاحات قضائی در نشست امروز کنست خبر می‌دهند.

بنابراین گزارش، در پی اعتراضات گسترده اخیر و رایزنی‌های مقامات سیاسی با نتانیاهو وی از مخالفان خواسته تا تعدیلات مدنظر خود را درباره طرح اصلاحات قضائی ارائه کنند، تا این مساله در کنست به رأی گذاشته شود.

براین اساس، پس از رأی گیری کنست درباره این طرح که ممکن است رأی گیری درباره اصلاحات قضائی نتانیاهو به تعویق بیافتد به ویژه اینکه گفته می شود در نشست کنست که هم اکنون در حال برگزاری است دستکم 140 مورد اعتراض از سوی نمایندگان مخالف به بندهای طرح اصلاحات قضایی وصول شده است.

کابینه نتانیاهو در نظر داشت امروز طرح اصلاحات قضائی که شامل کاهش اختیارات دادگاه عالی رژیم صهیونیستی (بالاترین مرجع قضائی در اراضی اشغالی) می‌شود را در شور دوم و سوم به تصویب برساند، امری که در صورت رأی آوردن در کنست موجب تصویب نهایی این طرح جنجالی می‌شود.

رسانه‌های عبری گزارش دادند که در صورت تصویب نهایی این طرح، اختیارات دادگاه عالی رژیم صهیونیستی در نظارت بر تصمیمات کابینه به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته و مسیر برای یکه‌تازی نتانیاهو در اجرای سیاست‌های یکجانبه‌گرایانه‌اش هموار می‌شود.

کد خبر 5845386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha