۲۲ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۳۷

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران:

کاهش آسیب‌های اجتماعی در اولویت برنامه‌های دولت است

کاهش آسیب‌های اجتماعی در اولویت برنامه‌های دولت است

ساری- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم، بر تمرکز مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی این استان بر کنترل آسیب‌های حوزه اجتماعی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله سلگی پیش ازظهر یکشنبه در جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان با حضور مدیران دستگاه‌های فعال درحوزه اجتماعی گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی در حوزه آسیب‌های اجتماعی باید پاسخگو باشند.

وی با اشاره به تلاش موفق دولت در کنترل آسیب‌های اجتماعی افزود: با راهبری استانداری و تلاش هماهنگ دستگاه‌های مسئول مازندران در زمینه طلاق از رتبه اول به جایگاه پنجم رسید که نشانه توفیق برنامه‌های اجرای مدیریت استان است.

این مسئول استانی با اشاره به اهمیت ارائه آموزش‌های مهارتی در جامعه برای کنترل آسیب‌های اجتماعی خواستار مشارکت جدی رسانه‌های جمعی در این ارتباط شد.

سلگی با اشاره به نقش مشاوره در مقابله با آسیب‌های اجتماعی از فعالیت مؤثر واحدهای مداخله در بحران بهزیستی مازندران تقدیر کرد و افزود: با فعال سازی ۲۱۱ مرکز مشاوره رایگان بهزیستی در مازندران میزان شیوع آسیب‌های اجتماعی بویژه طلاق در استان تحت کنترل قرار گرفت.

وی افزود: بهزیستی با برگزاری جلسات تخصصی مشاوره با خانواده‌ها وتاثیرگذاری در کاهش اختلافات خانوادگی، مانع افزایش آمار طلاق در استان شده است.

معاون استاندار با بیان اینکه انفعال در حوزه اجتماعی پذیرفتنی نیست اظهار کرد: تدوین اطلس فرهنگی با هدف کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مازندران ضرورت دارد.

وی افزود: دستگاه‌های آموزش وپرورش، ارشاد اسلامی، جهاد دانشگاهی، دانشگاه‌های مازندران و علوم پزشکی و ورزش و جوانان در تهیه اطلس فرهنگی باید تلاش کنند.

سلگی با اشاره به اهمیت حل مشکل اشتغال درروند کنترل آسیب‌های اجتماعی یادآورشد: با همت اداره کل کارو امور اجتماعی مازندران سامانه کاریابی برای استفاده افراد جویای کار و مدیران واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی در استان راه اندازی شد که نقش مهمی در کاهش مشکل اشتغال دارد.

وی همچنین به موضوع کودکان کار به عنوان یک چالش اساسی در حوزه اجتماعی استان اشاره و تصریح کرد: با هماهنگی بهزیستی و اداره کل کار و امور اجتماعی و دیگردستگاه‌های مسئول ساماندهی کودکان کار در مازندران شتاب گرفته است.

در این جلسه مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان گزارشی از عملکرد و فعالیت های مربوط به حوزه آسیب‌های اجتماعی ارائه کردند.

کد خبر 5860341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha