منبع آگاه در دولت وحدت ملی لیبی ادعا کرد:

دستیابی به توافق میان طرف‌های درگیر در لیبی

دستیابی به توافق میان طرف‌های درگیر در لیبی

یک منبع آگاه در دولت وحدت ملی لیبی از دستیابی به توافقی مبنی بر انتقال فرمانده تیپ ۴۴۴ لیبی و نگهداری از وی در یکی از مقرهای «یگان پیشگیری» این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، یک منبع آگاه در دولت وحدت ملی لیبی از دستیابی به توافقی مبنی بر انتقال محمود حمزه، فرمانده تیپ ۴۴۴ لیبی و نگهداری از وی در یکی از مقرهای «یگان پیشگیری» لیبی خبر داد.

از سوی دیگر المیادین گزارش داد که مجلس و شورای عالی دولت لیبی درگیری‌های نظامی و جنایات آدم‌ربایی در طرابلس که زندگی شهروندان و اموال آنان را به خطر انداخته است را محکوم کرده اند.

مجلس لیبی در بیانیه خود از تمامی طرف‌های نزاع خواست که فورا درگیری‌ها را متوقف کنند، گفتمان عاقلانه را حاکم کنند و گذرگاه‌های امن که تضمین‌کننده سلامتی و آزادی عبور و مرور شهروندان باشد را باز کنند.

مجلس لیبی اعلام کرد: عبدالحمید الدبیبه، نخست‌وزیر دولت وحدت ملی و عاملان و شرکت‌کنندگان در درگیری‌های نظامی، جنایت‌های آدم‌ربایی، آشوب و بی‌ثباتی طرابلس و حومه آن از نظر قانونی، اخلاقی و انسانی مسئول این حوادث هستند.

مجلس لیبی از فرستاده سازمان ملل به این کشور خواست که در قبال آشوب، بی‌ثباتی، هجوم، درگیری و خطرآفرینی برای جان و مال شهروندان و ارگان‌های دولتی موضع‌گیری روشنی نشان دهد، این جنایات را محکوم و از آن‌ها ابراز انزجار کند.

علاوه بر این مجلس لیبی در بیانیه خود آزادی خالد التواتی، مدیرکل شرکت حمل‌ونقل دریایی لیبی که در شرایطی مبهم ربوده شده بود را خواستار شد و مسئولیت کیفری حفظ جان و سلامتی وی را متوجه ربایندگان دانست.

مجلس لیبی ادامه داد: از وزارت بهداشت، کادر پزشکی و هلال احمر لیبی می‌خواهیم که به وظیفه خود عمل کنند، خدمات پزشکی و انسان‌دوستانه را به افراد گرفتارشده در مناطق درگیری ارایه دهند و در خروج از این مناطق به آن‌ها کمک کنند.

از سوی دیگر شورای عالی دولت لیبی نیز طی بیانیه‌ای خواستار آتش‌بس فوری از سوی طرف‌های درگیری، اقدامات عاقلانه و حل‌وفصل مشکلات از راه‌های صلح‌آمیز و قانونی شد.

همچنین شورای عالی دولت لیبی بر موضع ثابت خود مبنی بر عدم پذیرش هرگونه جنگ جدید در اقصی نقاط لیبی به ویژه طرابلس تاکید کرد.

از سوی دیگر عبدالله باتیلی فرستاده سازمان ملل به لیبی نیز نسبت به تحولات جاری در طرابلس، پایتخت لیبی ابراز نگرانی کرد و به تمامی طرف‌ها تاکید کرد که باید حمایت از غیرنظامیان را در اولویت قرار دهند.

علاوه بر این باتیلی بر ضرورت دستیابی به توافقی که راه را برای انتخابات و یکپارچه‌سازی ارگان‌های دولتی تحت حکومت واحد هموار کند تاکید کرد.

گفتنی است از عصر دیروز دوشنبه و پس از دستگیری محمود حمزه، فرمانده تیپ ۴۴۴ لیبی در فرودگاه معیتیقه، درگیری‌ها در طرابلس، پایتخت لیبی میان نیروهای شورای ریاست جمهوری لیبی و تیپ ۴۴۴ این کشور آغاز شد و در جریان این درگیری‌ها ۴ تن از جنگجویان عضو یگان پیشگیری لیبی کشته شدند.

کد خبر 5862653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha