۲۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۴۵

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران مطرح کرد؛

رونق ۷۰ رشته صنایع دستی در مازندران

رونق ۷۰ رشته صنایع دستی در مازندران

ساری- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به رونق بیش از ۷۰ رشته صنایع دستی در استان گفت: تولیدات صنایع دستی را از حالت سنتی خارج کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، صادق برزگر بعدازظهر پنجشنبه در نشست با مدیر همکاری‌های فرهنگی و اقتصادی ایران و ایتالیا با اشاره به اینکه در این استان بیش از ۷۰ درصد رشته صنایع دستی وجود دارد، افزود: رشته‌هایی مثل سرامیک، سفال و لاکتراشی اولویت‌های استان هستند که می‌توان به عنوان پایلوت در این حوزه سرمایه گذاری کرد.

برزگر ادامه داد: باید تولیدات صنایع دستی را از سنتی خارج کرد و ایده‌های هنرمندان اروپایی در اختیار هنرمندان استان قرار گیرد.

وی به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی در استان اشاره کرد و گفت: کارشناسان اروپایی می‌توانند با حضور در این نمایشگاه. ها محصولات صنایع دستی استان را ببینند و نظر خود را اعلام کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران خاطرنشان کرد: بستر برای حضور هنرمندان صنایع دستی استان در نمایشگاه‌های ایتالیا فراهم است.

برزگر ادامه داد: با آن که اراضی ملی و در اختیار دولت است اما اگر تیم سرمایه‌گذاری قوی داشته باشید می‌توان تعاملات با منابع طبیعی و محیط زیست و استانداری ایجاد کرد و زمین از دولت دریافت و این پروژه را به ویژه در شرق استان مثل ساری، سوادکوه، گلوگاه و بهشهر به دلیل منطقه بکر اجرایی کرد.

تأسیسات گردشگری باید به سمت روستاها سوق داده شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با تاکید بر اینکه تأسیسات گردشگری را باید به سمت روستاها سوق دهیم، افزود: استفاده از صنایع دستی در تأسیسات گردشگری روستایی مثل گردشگری سلامت، تندرستی و آب درمانی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در حوزه گردشگری سرمایه گذاری و تبادل گردشگر این توانمندی وجود دارد، خاطرنشان کرد: تأسیسات گردشگری، هتل‌ها و اقامتگاه‌های بومگردی خوبی در استان داریم که نیاز به بروزرسانی دارد.

برزگر در حوزه میراث فرهنگی، گفت: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ اثر میراثی در استان وجود دارد که می‌توان بناها و خانه‌های تاریخی و میراثی از طریق صندوق احیا و توسعه به بخش خصوصی واگذار کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران خاطرنشان کرد: تأسیسات گردشگری را باید به سمت دهکده‌های سلامت سوق دهیم تا بتوانیم در جذب گردشگر برنامه‌ریزی کنیم.

کد خبر 5863912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha