۲۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۰۶

معاون وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد؛

۱۰ محور مورد بحث در اجلاس روسای آموزش و پرورش

۱۰ محور مورد بحث در اجلاس روسای آموزش و پرورش

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، گفت: هر یک از محورهای دهگانه اجلاس سراسری مدیران و روسای آموزش و پرورش به یک استان محول شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مهدی کاظمی، در حاشیه سی و هفتمین اجلاس سراسری مدیران و رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور، اظهار کرد: سی و هفتمین اجلاس سراسری مدیران و رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور با حضور سه استان در تهران و سایر استان‌ها به صورت غیر حضوری در حال برگزاری است.

وی افزود: هم اندیشی، تعامل بین مدیران آموزش و پرورش در رده‌های ستادی، میانی و صف از جمله اهداف برگزاری این اجلاس است که هر ساله انجام می‌شود.

کاظمی، تعیین محورهای دهگانه در اجلاس را از تفاوت‌های این دوره با اجلاس‌های گذشته برشمرد و تصریح کرد: این محورها قبل از شروع اجلاس در مناطق آموزشی مورد بررسی قرار گرفت و پاسخ‌های مناطق پس از جمع آوری، در روز اول اجلاس در ۳۲ استان کشور، نقد و بررسی شد و جمع بندی آنها نیز در روز دوم با حضور وزیر آموزش وپرورش ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: ۱۰ محور تعیین شده در این اجلاسیه جز اولویت‌های برنامه آموزش و پرورش بوده است، از جمله تقویت مدارس عادی دولتی، نقش راه سند تحول، بازگشایی مدارس و سایر موضوعاتی که در اولویت برنامه‌های آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید قرار دارد.

معاون آموزش متوسطه خاطرنشان کرد: هر یک از محورهای دهگانه به یک استان محول شده است و موضوع «ارتقای جایگاه معلم» به استان فارس واگذار شده و دبیرخانه آن نیز در شیراز راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: در روز دوم اجلاس موضوعات ده گانه با حضور وزیر آموزش و پرورش بررسی و در نهایت جمع بندی خواهد شد.

کاظمی، توجه به مسائل تربیتی و اخلاقی را از دیگر محورهای مورد بحث در این اجلاس بر شمرد و افزود: تعامل و هم اندیشی مدیران در این اجلاس باعث خواهد شد تا بازگشایی مدارس با آمادگی بیشتری صورت گیرد و برنامه‌های حاصل از اجلاس را در طول سال تحصیلی پیاده کنیم تا منجر به ارتقای کیفیت آموزشی و تربیتی شود.

وی گفت: این اجلاس با شعار معلم تمدن ساز، مدرسه اثربخش و ایران قوی برگزار می‌شود و امیدواریم ماحصل آن ارتقای نظام تعلیم و تربیت باشد.

کد خبر 5864195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha