۲۷ مرداد ۱۴۰۲، ۲۲:۳۵

فرمانده نیروی هوایی آمریکا در قاره آفریقا:

در صورت وخامت اوضاع در نیجر، پایگاه‌های پهپادی خود را ترک می‌کنیم

در صورت وخامت اوضاع در نیجر، پایگاه‌های پهپادی خود را ترک می‌کنیم

فرمانده نیروی هوایی آمریکا در آفریقا درباره وقوع کودتا در نیجر گفت: در صورت بحرانی شدن اوضاع در نیجر ممکن است واشنگتن پایگاه‌های پهپادی خود را در نیامی تخلیه کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرمانده ناوگان نیروی هوایی آمریکا در قاره آفریقا اعلام کرد که واشنگتن در صورت بحرانی شدن اوضاع در نیجر، دو پایگاه پهپادی خود در این کشور را تخلیه خواهد کرد.

وبگاه «روسیا الیوم» شامگاه جمعه گزارش داد که «جیمز هکر» فرمانده نیروی هوایی آمریکا در آفریقا در سخنانی با اشاره به اینکه هم‌اکنون پنتاگون در حال آماده سازی طرحی پیشگیرانه برای تخلیه دو پایگاه اصلی هواپیماهای بدون سرنشین و مبارزه با تروریسم در صورت لزوم است.

جیمز هکر افزود: تا این لحظه، هیچ برنامه‌ای برای عملیاتی سازی خروج تجهیزات نظامی و نیروهای آمریکایی از بزرگترین پایگاه مبارزه با تروریسم واشنگتن در نیجر واقع در منطقه صحرای غربی آفریقا وجود ندارد.

بنا به ادعای این فرماندهی تخلیه کردن دو پایگاه پهپادی آمریکا از نیجر بر تلاش‌های مبارزه با تروریسم تأثیر خواهد گذاشت.

فرمانده نظامی ناوگان آمریکا در آفریقا با اشاره به دورنمای تحولات در نیجر ابراز امیدواری کرد که با ابتکار عمل و دوراندیشی شورای نظامی جدید نیجر، بحران در این کشور کودتازده به شکل مسالمت‌آمیز و از طریق مجاری دیپلماتیک حل شود و نیازی به خروج اضطراری نیروهای آمریکایی از نیامی نباشد.

هم‌زمان با وقوع کودتا در نیجر و سرنگونی دولت محمد بازوم، ۱۵ کشور عضو اکوواس ۷ روز به کودتاگران در نیجر فرصت دادند که محمد بازوم، رئیس‌جمهور مخلوع این کشور را آزاد کنند، در غیراین‌صورت حمله نظامی علیه شورای نظامی نیجر را آغاز خواهند کرد. با پایان این فرصت یک هفته‌ای، کودتاگران از مردم نیجر خواسته‌اند که برای دفاع از کشور آماده باشند. بنابر گزارش‌ها آموزش نیروهای امنیتی در نیجر آغاز شده و نیروهای نظامی بیشتری در مرزهای نیجر با نیجریه و بنین مستقر شده است.

نیروهای گارد ریاست جمهوری نیجر چهارشنبه (۴ مرداد ۲۶ ژوئیه) محمد بازوم رئیس جمهور این کشور را در داخل کاخ ریاست جمهوری در بازداشت قرار دادند و سپس او را از مقامش برکنار کردند.

کودتاچیان نیجر روز جمعه (۶ مرداد ۲۸ ژوئیه)، ژنرال عبدالرحمن چیانی را به عنوان رئیس شورای انتقالی این کشور منصوب کردند.

کد خبر 5864565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha