۲۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۱۶

تأکید «اکواس» بر پاسخ به نظامیان نیجر در صورت شکست همه راه‌حل‌ها

تأکید «اکواس» بر پاسخ به نظامیان نیجر در صورت شکست همه راه‌حل‌ها

کمیسر صلح و امنیت جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا (اکواس)، اعلام کرد که این گروه آماده برخورد با شورای نظامی نیجر در صورت شکست همه راه‌حل‌ها است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، کمیسر صلح و امنیت جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا (ECOWAS) گفت که شورای نظامی در نیجر تظاهر می‌کند که آماده گفتگو است ولی در عین حال به دنبال توجیه دلایل کودتا است.

«عبدالفتاح موسی» اظهار داشت: گروه اکواس برای حل بحران نیجر هنوز به دیپلماسی فرصت می‌دهد، ولی تمام گزینه‌ها در این خصوص هنوز روی میز است و اکواس در صورت شکست تمام راه حل‌ها، آماده واکنش ضد شورای نظامی نیجر است.

وی تصریح کرد: حکومت مبتنی بر قانون در نیجر با تمام امکانات موجود برقرار خواهد شد.

کمیته رؤسای ستاد ارتش کشورهای عضو گروه اکواس امروز، پنجشنبه و فردا جمعه نشستی فوق‌العاده در آکرا، پایتخت غنا برگزار می‌کند تا درباره برنامه‌های نهایی برای استقرار نیروها در نیجر گفتگو کند.

در بیانیه‌ای که روز چهارشنبه منتشر شد، گروه منطقه‌ای اکواس اعلام کرد که این کمیته فعال کردن نیروهای ذخیره ECOWAS را برای بازگرداندن رژیم سابق در نیجر آغاز کرده است.

این گروه پیش از این به مداخله نظامی در نیجر، پس از به دست گرفتن قدرت توسط نیروهای نظامی در این کشور اشاره کرده بود، اما اختلافات بین کشورهای عضو مانع از آن شد.

«آلسان اوتارا» رئیس‌جمهور ساحل عاج، یک هفته پیش اعلام کرد که جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا تصمیم گرفته است تا «در اسرع وقت» مداخله نظامی در نیجر را به منظور بازگرداندن رژیم سابق آغاز کند.

شورای نظامی حاکم در نیجر اعلام کرد که پس از اظهارات رئیس جمهور ساحل عاج، سفیر نیجر در ابیجان را فرا خوانده و این اظهارات را محکوم کرده است.

کد خبر 5863972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha