۳۱ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۲۲

معاون وزیر کشور:

۱۰هزار تشکل اجتماعی دارای مجوز در کشور فعالیت می‌کنند

۱۰هزار تشکل اجتماعی دارای مجوز در کشور فعالیت می‌کنند

سمنان- معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان اجتماعی وزارت کشور از فعالیت ۱۰ هزار تشکل اجتماعی در کشور خبر داد و گفت: یک هزار مورد از این تعداد، در سطح ملی و مابقی در محدوده استانی فعالیت دارند.

محسن ولیئی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه وزارت کشور سه نوع مجوز را ایجاد می‌کند که تشکل‌های سیاسی، صنفی یا تخصصی و همچنین تشکل‌های اجتماعی در زمره این مجموعه‌ها هستند، تاکید کرد: سازمان‌های اجتماعی و مردم نهاد که در زمینه‌های مختلف فعالیت دارند در ذیل گروه سوم طبقه بندی می‌شوند.

وی ضمن بیان اینکه انتخابات تشکل‌های اجتماعی کشور آبان ماه سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود، ابراز کرد: این انتخابات در راستای رویکردهای اجتماعی سازمان‌های اجتماعی از سوی وزارت کشور برگزار می‌شود و نقش آفرینی این تشکل‌ها را در واقع تسهیل می‌کند.

معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان اجتماعی وزارت کشور با بیان اینکه انتخابات تشکل‌های اجتماعی هر دو سال یک بار در سطح استانی و ملی برگزار و نمایندگان تشکل‌ها در شورای ملی حمایت و توسعه سمن‌ها، در آن انتخاب می‌شوند.

ولیئی با بیان اینکه بخش نامه برگزاری انتخابات شورای تشکل‌های اجتماعی شهریورماه به استان‌های کشور ابلاغ خواهد شد تا مسئولان اقدامات لازم برای برگزاری این رویداد را در آبان ماه صورت دهند، گفت: موثران، فعالان اجتماعی، کنشگران مدنی و مؤسسان سازمان‌های مردم نهاد در این انتخابات حضور فعال خواهند داشت.

وی با بیان اینکه وزارت کشور پروانه فعالیت ۱۰ هزار تشکل اجتماعی را صادر کرده است، تاکید کرد: ۱۰ درصد از این تشکل‌ها یعنی حدود یک هزار تشکل در سطح ملی فعال است و مابقی در سطوح شهرستانی و استانی حضور دارند.

معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان اجتماعی وزارت کشور با بیان اینکه یک میلیون نفر افرادی هستند که بهره بردار از خدمات تشکل‌های اجتماعی به شمار می‌آیند، گفت: ۱۷۴ هزار نفر برای تشکل‌های اجتماعی در سراسر کشور، به عناوین مختلف نقش آفرینی می‌کنند.

کد خبر 5867560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha