۳۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۵۲

یونان: گسترش آتش‌سوزی در جنگل‌ها از کنترل خارج شده است+ فیلم

یونان: گسترش آتش‌سوزی در جنگل‌ها از کنترل خارج شده است+ فیلم

یونان با اعلام گسترش آتش‌سوزی جنگلی در «الکساندروپولیس»، از کشته شدن ۱۸ تَن تا کنون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یونان امروز سه شنبه اعلام کرد که گسترش آتش سوزی در جنگل‌ های این کشور از کنترل خارج شده است.

بر اساس اعلام این رسانه، آتش سوزی جنگلی در «الکساندروپولیس» یونان همچنین تا کنون جان ۱۸ نفر را گرفته است.

مقامات یونان احتمال می‌دهند که کشته شدگان مهاجران غیرقانونی بوده باشند. این در حالیست که هیچ گزارشی از مفقودی افراد در مناطق مجاور تا کنون ثبت و رسانه‌ای نشده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی دویچه وله، آتش سوزی در جنگل های یونان رو به گسترش است و هیچ نشانی از بهترشدن اوضاع دیده نمی‌شود؛ ظرف ۲۴ ساعت بیش از ۶۰ مورد آتش‌ سوزی جدید گزارش شده است. اتحادیه اروپا می‌ خواهد حمایت بیشتری ر ا از آتن در این زمینه انجام دهد.

«یانز لنارچیچ» کمیسر اتحادیه اروپا و مسئول مدیریت بحران، در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) در این باره نوشت: علاوه بر ۲ هواپیمای آتش نشانی از قبرس و آتش نشانانی از رومانی، ۵ هواپیمای دیگر و یک فروند بالگرد و آتش نشانان بیشتر هم در راه هستند. آلمان، کرواسی، سوئد و جمهوری چک نیز برای اطفای حریق به یونان کمک می کنند.

این در حالیست که سخنگوی آتش نشانی یونان به تلویزیون دولتی ERT گفت که اعزام ۲ فروند هواپیمای آتش نشانی از آلمان اعلام شده است. این کمک‌ها به عنوان بخشی از مکانیسم حفاظت مدنی اتحادیه اروپا ارائه می شود.

در نزدیکی الکساندروپلیس در شمال شرقی یونان آتش سوزی برای چهارمین روز متوالی ادامه یافته و به شهرک‌ های نزدیک آنجا نیز رسیده است.

یک خبرنگار از شبکه دولتی ERT گفت: در خود شهر، باران خاکستر می بارد و شعله ها نزدیک‌ تر می‌ شوند.

کد خبر 5868116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha