۱۴ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۲۸

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

اربعین نماد همبستگی شیعیان/ اشتیاقی که از برکت حسین(ع) است

اربعین نماد همبستگی شیعیان/ اشتیاقی که از برکت حسین(ع) است

مدیر طرح و برنامه رادیو اقتصاد خبر داد که این شبکه به مناسبت اربعین حسینی ویژه برنامه های مختلفی از جمله «از برکت حسین» را روی آنتن می‌برد که به اشتیاق عاشقان حسینی می‌پردازد.

ولی الله مهری مدیر طرح و برنامه رادیو اقتصاد در توضیح ویژه برنامه های اربعین این شبکه به خبرنگار مهر توضیح داد: در برنامه «از برکت حسین» به انعکاس شور و اشتیاق عاشقان حسینی در پیاده روی اربعین می‌پردازیم و ضمن ارتباط با وزارت کشور و ستاد اربعین آخرین آمار و اطلاعات این رخداد عظیم حسینی را به اطلاع شنوندگان می‌رسانیم.

وی افزود: در آیتم «اربعین سرمایه مردمی»، در گفتگوی گزارشی با مردم به جریان اقتصادی و معنوی اربعین می پردازیم و گفتگو با کارشناس مذهبی درباره اقتصاد مردمی اربعین نیز از دیگر بخش های این برنامه خواهد بود.

مهری ادامه داد: این برنامه روز ۱۵ شهریور ساعت ۱۰ به مدت ۱۵۰ دقیقه و روز ۱۶ شهریور ساعت ۱۱ به مدت ۵۰ دقیقه پخش می شود.

وی با اشاره به برنامه «روزی نو» که از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۶:۱۰ پخش می شود، گفت: این برنامه از ۱۰ روز قبل از اربعین اخبار اقتصادی مرتبط با پیاده روی اربعین حسینی مانند هزینه های حمل و نقل، بیمه زائران و غیره را اطلاع رسانی کرده است

مدیر طرح و برنامه رادیو اقتصاد ادامه داد: رادیو اقتصاد با راه اندازی پویش «خاطره پیاده روی اربعین» از مخاطبان دعوت می کند تا تجربه سفر اربعین خود را در قالب یک فایل صوتی به این شبکه ارسال کنند و همه روزه به مدت ۱۰ دقیقه در برنامه «گذر بازار» که ساعت ۱۷:۰۵ پخش می شود، بهترین و جالب ترین و تاثیرگذارترین خاطره ها را بازخوانی می کند.

وی افزود: عملکرد اصناف و تغییر ظرفیت ها و نیازهای بازار همزمان با اربعین همچون فروشندگان ظروف یکبار مصرف، طبل و سنج در برنامه «شغل آزاد» شنبه تا چهارشنبه ساعت ۹ مورد بررسی قرار می گیرد.

مهری درباره دیگر برنامه های این شبکه در ایام اربعین گفت: در برنامه مستند «نوآوران» نیز به انعکاس فعالیت تولیدکنندگان منسوجات و ملزومات مرتبط با محرم و اربعین در روز چهارشنبه ساعت ۱۴:۳۰ خواهیم پرداخت.

وی با اشاره به رویکرد برنامه «رهیافت» بیان کرد: تبیین اربعین به عنوان نماد هویت جهانی امت ایران و نشان همبستگی بین شیعیان موضوع برنامه «رهیافت» است که این برنامه روز سه شنبه ۱۴ شهریور ساعت ۲۱ پخش خواهد شد.

کد خبر 5879373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha