۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۵۵

ثبات قیمت لوازم التحریر در ۵ ماه گذشته/ بازار راکد است

ثبات قیمت لوازم التحریر در ۵ ماه گذشته/ بازار راکد است

رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار از ثبات قیمت لوازم تحریر در ۵ ماه گذشته خبر داد و گفت: در برخی از اقلام مانند خودکار و ماژیک کاهش قیمت هم داشته‌ایم.

موسی فرزانیان در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد وضعیت قیمت لوازم‌التحریر در آستانه بازگشایی مدارس، اظهار داشت: قیمت بخشی از لوازم‌التحریر در ابتدای سال جاری رشد ۲۰ تا ۲۵ درصدی و بخشی دیگر رشد ۳۰ تا ۴۰ درصدی یافت؛ اما از فروردین به این سو هیچ افزایش قیمتی در این حوزه نداشتیم یعنی تقریباً نزدیک به ۵ ماه است که هیچ افزایش قیمتی نداشتیم.

رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار و لوازم مهندسی افزود: البته قیمت بخشی از کالاها مانند خودکار و ماژیک نیز به دلیل رقابت شدید و عرضه مناسب در بازار به ترتیب با کاهش ۱۵ تا ۲۰ درصد و ۴۰ درصدی مواجه شده است.

وی با بیان اینکه قیمت دفتر افزایش نیافته است، اضافه کرد: به طول کلی قیمت‌ها در بازار لوازم‌التحریر و نوشت افزار در ۵ ماه گذشته تاکنون ثبات نسبی داشته و عرضه‌ها نیز روال مناسبی را طی کرده است.

فرزانیان در مورد میزان تقاضا نیز با اشاره به اینکه بازار لوازم‌التحریر در رکود به سر می‌برد، گفت: در سال‌های گذشته مردم در این فصل حجم قابل توجهی از لوازم‌التحریر و نوشت افزار مورد نیاز فرزندان خود را خریداری می‌کردند اما طی چند سال گذشته مردم در سطح خرده فروشی کمتر خرید می‌کنند؛ در واقع به علت کاهش قدرت خرید، مردم معمولاً این کالاها را در طول سال تأمین می‌کنند، به شکلی که به جای خرید در یک نوبت، نیازهای خود را در چند نوبت در طول سال خریداری می‌کنند.

کد خبر 5882567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • NP IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
      1 0
      خنده داره بنده ساده ترین و حتی دفتر هم بدون طرح بدون سیم تا خودکار BiC بیک همه لوازم تحریر جمعا برای دو بچه شد ۲ میلیون دو قلم هم امروز لوازم تحریری خرید کنم . البته بدون لباس کیف و کفش
    • NP IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
      1 0
      شاید باورتون نشه بنده سال گذشته که واردات در جزیره لوازم تحریر مجوز به لوازم تحریری داده شد برای همین بچه یتیم ها از همین لوازم تحریری خرید کردم که برای دو بچه تمام لوازم تحریر جمعا شد ۷۰۰ ت امسال اونم تولید و با ممنوعیت واردات رسیده به دو میلیون ت کافیه قیمت واردات پارسال با تولید داخل مقایسه کنید
    • NP IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
      1 0
      اگر راست منطقی میگند از خود لوازم تحریرها در مناطق محروم مثل بنده بپرسید که تفاوت در قیمت فروش واردات سال قبل لوازم تحریر با قیمت تولید داخل و توان قدرت مردم در منطقه محروم در چه حد بوده چقدر تفاوت قیمت در این یک سال در همه لوازم تحریر داشته .
    • NP IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
      1 0
      از طرف ملت مردم قشرها نظر ندن لطفا از خود مردم حتی قشر ناتوان بپرسید و از خود لوازم تحریر فروشی های مرزنشین که آیا واقعا نسبت به سال گذشته با توجه به تولید داخل کاهش قیمت داشته آیا ارزان تر از جنس وارداتی در نقطه محروم برای محرومین مرزها مرزنشین ها بوده