۲۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۶:۵۴

دریا اجساد قربانیان را بیرون انداخت/ صحنه‌های دردناک در شرق لیبی

دریا اجساد قربانیان را بیرون انداخت/ صحنه‌های دردناک در شرق لیبی

با گذشت چند روز از طوفان دنیل و سیل در شرق لیبی که تلفات و خسارات زیادی برجای گذاشته است، صحنه های دردناک جدیدی منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه‌های لیبیایی، ویدئویی درناک در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که طی آن دریا اجساد افرادی که در جریان طوفان دنیل و سیل شرق لیبی به کام خود فرود برد را در شرق شهر درنه به ساحل بازگردانیده است.

این درحالی است که طبق آخرین آمار اعلام شده از سوی مقامات لیبیایی، حدود ۶ هزار نفر بر اثر طوفان دنیل و سیل در شرق لیبی جان باخته اند.

پیش از این، سازمان بین المللی مهاجرت اعلام کرد: دستکم سی هزار نفردر شهر درنه به سبب طوفان دنیل و سیل آواره شده اند.

سخنگوی این سازمان بیان کرد: آمار قربانیان سیل در لیبی به طور حتم طی روزهای آتی افزایش پیدا خواهد کرد. ما همبستگی مردمی قابل توجه در کمک به فاجعه زدگان را شاهد بودیم. ما خواهان تلاش‌های متحد در سطح منطقه‌ای و بین المللی برای کمک به لیبی هستیم.

وی افزود: شمار آوارگان ناشی از سیل در شهر البیضاء سه هزار نفر است و در بنغازی ۴۱۰ خانواده آواره شده اند.

از سوی دیگر مسئول هلال احمر شهر البیضاء هم به الجزیره گفت: بسیاری از ساختمانها به علت سیل ویران شده و تلفات زیادی داریم. برخی محله‌ها در شهر درنه به علت سیل کاملاً محو شده اند. فاجعه در شهر درنه بسیار فراتر از توان مقامات محلی است.

وی از اقدامات فوری برای بیرون کشیدن اجسادی که در همه مناطق شهر درنه پراکنده هستند، خبر داد و گفت: راه‌ها میان شهرهای شرق لیبی قطع شده است که این مانع از امدادرسانی می‌شود.

کد خبر 5885550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمدعلی IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۲
      6 1
      الله اکبر .. خدایا عاقبت همه ما را به خیر کن الهی آمین...