۲۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۳۲

امام جمعه قیدار:

دوران دفاع مقدس یک گنجینه تمام نشدنی است

دوران دفاع مقدس یک گنجینه تمام نشدنی است

زنجان-امام جمعه قیدار گفت: هفته دفاع مقدس پاسداشت شرف و اقتدار است و تکریم و گرامی داشت آن تکریم و گرامیداشت همه ارزش‌ها و یک گنجینه تمام نشدنی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی موسوی در خطبه های نماز جمعه شهر قیدار با بیان اینکه هفته دفاع مقدس هفته شرف و اقتدار است، گفت: تکریم و گرامی داشت آن تکریم و گرامیداشت همه ارزش‌ها و یک گنجینه تمام نشدنی است و در واقع هشت سال دفاع مقدس نمونه عملی از الگوی مدیریت جهادی و مقاومت اقتصادی در سایه تحریم‌ها محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه باید توجه جدی به ارزش های دوران دفاع مقدس صورت گیرد، افزود: امروز هم تنها فرهنگ دفاع مقدس می‌تواند جامعه را نجات دهد و ما را در جنگ اقتصادی و جنگ نرم پیروز کند و باید همه تلاش کنند فرهنگ دفاع مقدس در بین مسؤولین و جامعه حاکم باشد و این فرهنگ ارزشمند به نسل جوان منتقل شود.

موسوی افزود: دشمن در جنگ هشت ساله موجودیت انقلاب را نشانه رفته بود و آمده بود که جمهوری اسلامی نوپا را از پا در آورد ولی به حول و قوه الهی همین جنگ، به یک فرصت برای نمایش و اثبات ظرفیت‌ها و توانمندی‌های نظام و مردم ایران در دفاع از استقلال و تمامیت ارضی میهن اسلامی و آرمان‌های بلند انقلاب تبدیل شد.

امام جمعه قیدار با تاکید بر اینکه دفاع مقدس بسیاری از معادلات جهانی را تغییر داد و چراغ امید به پیروزی را در بین ملل مظلوم جهان روشن ساخت، گفت: همه محاسبات متعارف بشری اقتضا می‌کرد که جنگ چند روزی و یا حداکثر چند ماهی بیشتر طول نکشد و ارتش عراق فاتح این جنگ شود و همه شواهد و محاسبات هم آن را تایید می کرد.

موسوی در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی، افزود: این دیدار با مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان از اهمیت راهبردی برخوردار بود.

وی ادامه داد: در این دیدار مقام معظم رهبری تخریب وحدت ملی و تضعیف امنیت ملی را دو هدف اساسی و جدی دشمن بیان کردند و فرمودند ما هم در مقابله با دشمن به شدت جدی هستیم و اطمینان داریم دشمنان ایران عزیز، به شرط مراقبت، بیداری و هوشیاری ملت و مسئولان هیچ غلطی نمیتوانند بکنند.

امام جمعه قیدار در ادامه با اشاره به بازگشائی مدارس و مراکز دانشگاهی و حوزوی، گفت: مسئله فرهنگ و تعلیم و تربیت در هر کشوری حرف نخست را می‌زند و نقش فرهنگ سازان در جامعه نقش مهمی است و در میان فرهنگ سازان مدرسه و معلم اصل و پایه است که بیشترین مخاطب یعنی دانش‌آموزان را مستقیم و خانواده‌های آنان را غیر مستقیم تخت تاثیر قرار می‌دهد.

موسوی افزود: بزرگترین سرمایه یک ملت، که سرمایه انسانی اوست در اختیار آموزش و پرورش قرار دارد و تربیت و پرورش چنین نیروی انسانی می‌تواند پیشرفت و تعالی کشور را تضمین کند و کشور ایران سریع‌تر به قله‌های رفیع کمال دست یابد.

کد خبر 5886599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha