۲۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۳۸

اجرای «برنامه جامع ارتقای دانش بومی» در مناطق عشایری لرستان

اجرای «برنامه جامع ارتقای دانش بومی» در مناطق عشایری لرستان

خرم‌آباد- برنامه جامع ارتقای دانش بومی و مهارت افزایی در مناطق عشایری استان لرستان عملیاتی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، در راستای تفاهم نامه فی‌مابین سازمان تات و سازمان امور عشایر کشور در خصوص نیازسنجی و برنامه ریزی اجرای دوره‌های آموزشی در مناطق عشایری جلسه بررسی اجرای طرح برنامه جامع ارتقای دانش بومی و مهارت افزایی در مناطق عشایری استان لرستان برگزار شد.

بهروز سپهوند معاون آموزش مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان با اشاره به طرح توانمند سازی مستمر عشایر استان از طریق آموزش عملی و علمی با رویکرد توسعه اشتغال پایدار اظهار داشت: با توجه به نقش و جایگاه مهم جامعه عشایری در تولید محصولات دامی ضرورت دارد در راستای توانمند سازی و تربیت نیروی کار ماهر بومی و محلی گام برداریم.

وی ادامه داد: توسعه و تقویت فعالیت‌ها و آموزش و راه اندازی کسب و کارهای جدید در بهبود کیفیت زندگی عشایر نقش مؤثری دارد.

سپهوند در خصوص عملیاتی کردن برنامه جامع ارتقای دانش و مهارت در مناطق عشایری بیان کرد: برای اجرایی کردن این برنامه بایستی نیازسنجی آموزشی و برآورد هزینه و اعتبارات لازم در برش استانی تهیه شود تا با برنامه ریزی منسجم و مدون و بستر سازی مناسب بتوانیم دوره‌های آموزشی مورد نیاز در جامعه عشایری را اجرا کنیم.

بنابراین گزارش، در این جلسه مقرر شد پس از تعیین دوره‌های آموزشی و عقد قرارداد آموزشی با مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان در ابتدای آبان ماه سال جاری دوره‌های آموزش عشایر توسط این مرکز در مناطق عشایری استان برگزار شود.

کد خبر 5889401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha