۲۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۹:۴۹

رئیس سازمان ملی مهاجرت:

ساماندهی مهاجران غیرمجاز در دستورکار سازمان ملی مهاجرت است

ساماندهی مهاجران غیرمجاز در دستورکار سازمان ملی مهاجرت است

بندرعباس - رئیس سازمان ملی مهاجرت گفت: یکی از برنامه‌های مهم در دستورکار این سازمان ساماندهی و هوشمندسازی اتباع و مهاجران غیرمجاز است که تاکنون در چندین استان این طرح عملیاتی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالله مبینی در نشستی پیرامون ساماندهی اتباع و مهاجران غیرمجاز در هرمزگان و بویژه جزیره‌های قشم و کیش، باتوجه به اینکه این مهم در اولویت برنامه دولت سیزدهم قرار دارد، افزود: برای برطرف کردن مشکلات حوزه اتباع و مهاجران غیرمجاز و مقابله با معضل ورود غیرقانونی اتباع خارجی به مرزها، باید راهکاری اساسی اندیشیده شود.

وی بر اجرای سیاست‌ها و اولویت‌های کاری ستاد امربه معروف و نهی از منکر هرمزگان در حوزه مقابله با ورود غیرمجاز اتباع به قشم و کیش و جولان آن‌ها در بازارهای این جزایر با تمام توان تاکید کرد.

تاکید بر ساماندهی اتباع غیرمجاز در هرمزگان

دبیرستاد امربه معروف و نهی از منکر هرمزگان نیز در این نشست در خصوص نبود نظارت کافی در به‌کارگیری گسترده اتباع و مهاجران غیرمجاز و تاکید بر ساماندهی آن‌ها در سطح استان گفت: حجم انبوهی از اتباع و مهاجران غیرمجاز به طور غیرقانونی وارد بازار کار شده و حوزه کسب و کار جوانان استان را با مشکلاتی مواجه کرده اند.

حجت الاسلام حسن کریمی افزود: جولان اتباع در بازارهای استان و ادامه این روند سبب بیکاری بیش از پیش جوانان کشورمان خواهد شد.

وی بیان کرد: یکی از منکراتی که به‌طور مستمر توسط جوانان هرمزگانی مطالبه می‌شود، نبود نظارت کافی بر مهاجران و اتباع غیرمجاز به‌ویژه در حوزه بازار است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان عنوان کرد: ادامه این روند غیرقابل تحمل است و دستگاه‌های متولی باید سریع اقدام جدی در این خصوص انجام دهند و جلوی این بی‌نظمی را بگیرند.

کریمی یادآورشد: فعالیت اقتصادی اتباع و مهاجران غیرمجاز در سطح شهربندرعباس به‌ویژه در حوزه بازار (دستفروشی) با وجود سادگی و کم هزینه بودن، دارای تبعات منفی متعددی به‌ویژه سد معابر و ایجاد نارضایتی عمومی شده است.

وی عنوان کرد: ساماندهی، کنترل اتباع و مهاجران غیرمجاز می‌تواند جلوی بسیاری از مشکلاتی را که در این حوزه وجود دارد بگیرد.

کد خبر 5889805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha