۲۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۹:۳۷

پادشاه اردن: جهان به حل‌وفصل مسئله فلسطین کمک کند

پادشاه اردن: جهان به حل‌وفصل مسئله فلسطین کمک کند

پادشاه اردن در سخنرانی خود در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک اعلام کرد که جهان باید به حل‌وفصل مسئله فلسطین کمک کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، عبدالله دوم، پادشاه اردن طی سخنان خود در هفتاد و هشتمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک به بیان مسائل مختلف منطقه‌ای و جهانی از جمله مسئله فلسطین پرداخت.

پادشاه اردن در این سخنرانی گفت: تا زمانی که جهان به پایان نزاع موجود در منطقه ما کمک نکند، مشکلات این منطقه از جهان ادامه خواهد داشت.

عبدالله دوم افزود: رنج‌ها و دشواری‌های موجود در منطقه ما تا زمانی که مسئله فلسطین حل نشود و نزاع پایان نیابد تداوم خواهد داشت. ۵ میلیون فلسطینی زیر سلطه اشغالگران بدن هرگونه حقوق شهروندی و آزادی در آمدوشد روزگار خود را سپری می‌کنند.

وی ادامه داد: بیش از ۳۴۵ میلیون نفر در جهان با عدم امنیت غذایی و گرسنگی روزانه یا قحطی روبرو هستند. پناهجویان برای کمک به پایان بحران‌های موجود چشم امید به ما دوخته‌اند.

پادشاه اردن گفت: آژانس‌های سازمان ملل متحد برای پاسخ‌گویی به نیازهای پناهجویان خدمات حیاتی ارائه می‌کنند، اما در ماه‌های اخیر شاهد کاهش تأمین مالی این آژانس‌ها بوده‌ایم. پناهجویان بیش از یک‌سوم ساکنان اردن را تشکیل می‌دهند و کاهش حمایت‌ها زندگی هزاران نفر از آنان را در معرض خطر قرار می‌دهد.

عبدالله دوم با اشاره به بحران پناهجویان سوری افزود: آینده پناهجویان سوری در کشور خودشان رقم می‌خورد، نه در کشورهایی که میزبان آنها هستند، اما همه ما باید تا زمان بازگشت آنان به کشور خود، با آنان رفتار خوبی داشته باشیم. باید بر اساس قطعنامه ۲۲۵۰ شورای امنیت سازمان ملل متحد، راه حلی سیاسی برای بحران سوریه پیدا کرد.

کد خبر 5889806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha