۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۵۱

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان:

۱۲۰هزار هکتار از اراضی سیستان وبلوچستان زیر کشت پاییزه می رود

۱۲۰هزار هکتار از اراضی سیستان وبلوچستان زیر کشت پاییزه می رود

زاهدان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: امسال ۱۲۰ هزارهکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت محصولات پاییزه می‌رود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدرضا سیدحسینی صبح امروز سه شنبه در گردهمایی سراسری آغاز سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ که با حضور مسئولان و کارشناسان دعوت شده در محل سالن کنفرانس جهاد کشاورزی استان برگزار شد، افزود: مقدمات کار برای کشت پاییزه شامل تأمین نهاده‌های تولید اعم از کود، بذر و سم و ادوات کشاورزی برای کشت پاییزه در سطح ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سطح استان آماده بوده و به زودی کار کشت پاییزه در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان آغاز می‌شود.

وی اظهار کرد: کشت پاییزه در استان با کشت محصولات خارج از فصل در اواخر شهریور شروع و به تدریج با کشت محصولات استراتژیک شامل دانه‌های روغنی، گندم و جو، گیاهان دارویی و سایر محصولات سبزی وصیفی ادامه خواهد یافت.

وی اضافه کرد: عمده سطح زیر کشت محصولات زراعی پاییزه در سیستان و بلوچستان شامل گندم، جو، یونجه، پیاز، کلزا، گوجه‌فرنگی، قصیل، شبدر و باقلا است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی از همه کشاورزان خواست با انجام کشت به موقع و رعایت زمان کشت هر محصول و تغذیه به موقع اراضی کشاورزی برای دستیابی به افزایش کمی و کیفی تولیدات و با توجه به خطرپذیری شغل کشاورزی در موقع بروز حوادث غیرمترقبه، و اهمیت تضمین سرمایه کشاورزان، نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند.

شایان ذکر است با توجه به چهار فصل بودن سیستان و بلوچستان در تمامی ایام سال، انواع محصولات زراعی و میوه‌های گرمسیری و سرد سیری و استوایی در این زیست بوم کشور قابلیت کشت دارد.

کد خبر 5895485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha