۶ مهر ۱۴۰۲، ۱۶:۲۵

شهردار اردبیل خواستار شد؛

تصویب سریع طرح بازنگری بافت تاریخی اردبیل برای بازآفرینی

تصویب سریع طرح بازنگری بافت تاریخی اردبیل برای بازآفرینی

اردبیل- شهردار اردبیل گفت: طرح بازنگری محدوده‌ی بافت تاریخی شهر اردبیل باید در راستای نوسازی و بازآفرینی هرچه سریع‌تر به تصویب برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود صفری بعدازظهر پنجشنبه در مراسم افتتاحیه ششمین اجلاس رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری شوراهای اسلامی و دومین نشست مشترک با معاونین شهرسازی و معماری شهرداری‌های کلانشهرها و مراکز استان‌ها اظهار کرد: طرح بازنگری محدوده‌ی بافت تاریخی شهر اردبیل در راستای نوسازی و بازآفرینی شهر و در پاسخ به مطالبات مردم باید هرچه سریع‌تر مورد تصویب قرار بگیرد.

وی با اشاره به راکد ماندن طرح تفصیلی شهر اردبیل طی چندین سال گذشته گفت: این طرح از سال ۹۲ بدون هیچ‌گونه اقدام مؤثری راکد مانده بود که خوشبختانه در طی دو سال اخیر تصویب این طرح مهم و کلیدی به شکل جدی در سطح استانی و ملی پیگیری شد.

شهردار اردبیل با بیان این‌که یک پنجم شهر اردبیل بافت فرسوده است، ادامه داد: در راستای نوسازی بافت فرسوده، شهرداری اردبیل تخفیف‌های ویژه‌ای در نظر گرفته که در حال اجرا است.

صفری با تاکید بر تسریع در بررسی و تصویب طرح تفصیلی اردبیل پس از یک دهه وقفه، گفت: پس از برگزاری ده‌ها جلسه و بررسی میدانی تمام نقاط شهر در جهت اعتلای برنامه‌های شهری و رفع مشکلات شهروندان طرح تفصیلی شهر اردبیل تصویب و به زودی ابلاغ خواهد شد.

وی همچنین به ضرورت بهسازی محورها و مبادی ورودی شهر تاکید کرد و افزود: شهرداری با هدف تعیین تکلیف اراضی مجاور ورودی‌ها و جلوگیری و رفع کاربری‌های مزاحم و ناسازگار و رفع بی‌نظمی و اغتشاشات بصری، طراحی ورودی‌های شهر اردبیل را به اتمام رسانده است.

کد خبر 5897844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha