۸ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۳۸

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین:

اجرای قوانین جامعه ایثارگری وظیفه همه مسئولان است

اجرای قوانین جامعه ایثارگری وظیفه همه مسئولان است

قزوین- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: اجرای قوانین جامعه ایثارگری که به پاس رشادت‌های خانواده‌ شهدا و ایثارگران تصویب شده، وظیفه همه مسئولان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سمیه اسمعیلی در جلسه کارگروه پیگیری و نظارت بر اجرای قوانین حوزه ایثارگری با اظهار کرد: شهدا و جانبازان با ایثارگری‌ها و رشادت‌ها در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل توانستند امنیت و آرامش را در ایران برقرار کنند.

این مقام مسئول افزود: امروز وظیفه همه مسئولان است که در اجرای قوانین جامعه ایثارگری که به پاس رشادت‌ها و فداکاری‌های خانواده‌های شهدا و ایثارگران تصویب شده، اهتمام ویژه داشته باشند.

وی گفت: وقتی ایثارگری با مراجعه به دستگاه اجرایی احساس کند مسئولی با شنیدن مشکلاتش درصدد پیگیری مشکلات آنها است احساس آرامش می‌کند و رضایتش جلب می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اشاره به اهمیت کارگروه پیگیری و نظارت بر اجرای قوانین حوزه ایثارگری بیان کرد: این کارگروه تشکیل شده تا مشکلات ایثارگران بررسی و با اتخاذ راهکاری برطرف شود.

اسمعیلی یادآور شد: ۴۴ هزار نفر جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین است و مسئولان این نهاد در حال ارائه خدمات و رفع مشکلات این عزیزان هستند تا بتوانند رضایتمندی آنها را کسب کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان قزوین از جمله تأمین اجتماعی، دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری، آموزش و پرورش و شرکت‌های آب و فاضلاب، توزیع نیروی برق و گاز همکاری خوبی با بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در ارائه خدمات به جامعه ایثارگران و رفع مشکلات آنها دارند که از زحمات‌شان قدردانی می‌کنم.

وی در ادامه، مشکلات موجود در عدم اجرای تبدیل وضعیت ایثارگران از قراردادی به رسمی، عدم اجرای آرای کمیسیون ماده ۱۶، استفاده از سنوات ارفاقی ایثارگران برای بازنشستگی، معافیت بیمه درمانی، پرداخت فوق‌العاده ایثارگری، اعاده به خدمت ایثارگری، اعمال حقوق و مزایای یک مقطع تحصیلی بالاتر، اعمال پست همطراز برای ایثارگران که استخدام هستند را تشریح کرد.

در ادامه، علی فولیان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین و نمایندگان هر یک از دستگاه‌های اجرایی مطالبی پیرامون قوانین حوزه ایثارگری بیان کردند.

گفتنی است مشخص شدن نقشه راه رفع موانع موجود در اجرای قوانین جامعه ایثارگران، تدوین شیوه‌نامه وظایف دستگاه‌های اجرایی از قوانین و دستورالعمل‌ها و برپایی میزخدمت محله‌محور در جهت رفع مشکلات جامعه ایثارگران از جمله مصوبات این جلسه بود.

کد خبر 5899249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha