۱۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۲۰

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

ایجاد نظام اقتصادی کارآمد برگرفته از سیره پیامبر اکرم(ص) است

ایجاد نظام اقتصادی کارآمد برگرفته از سیره پیامبر اکرم(ص) است

اراک- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: ایجاد نظام اقتصادی کارآمد از جمله مسائل مهمی است که پیامبر اکرم (ص) برای جامعه اسلامی ترسیم کردند که شرایط مناسب برای سایر اقشار فراهم شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی ظهر دوشنبه در همایش روز جهانی سالمند در محل فرهنگسرای شهر اراک اظهار داشت: اسلام از روز نخست، نظام اقتصادی مختلط هدفمند (ترکیبی از اقتصاد مردمی و دولتی) را طراحی کرده و اجرای طرح سهام عدالت در راستای یاری رساندن به اقشار کم درآمد جامعه هدفگذاری شد.

وی بیان کرد: در اسلام گداپروری حرام است اما حمایت و تکریم اقشار کم درآمد به عنوان یک آداب اجتماعی تکلیف است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، کمیته امداد امام خمینی (ره) را حلقه اتصال جامعه و اقشار نیازمند جامعه عنوان کرد و گفت: دستورات اسلام در زمینه سیاست‌های حمایتی، تکلیف است و توجه به فرهنگ و مفاهیم اسلام باید سرلوحه اقدامات قرار گیرد.

وی ادامه داد: ایجاد نظام اقتصادی کارآمد از جمله مسائل مهمی است که پیامبر اکرم (ص) برای جامعه اسلامی ترسیم کردند که شرایط مناسب برای سایر اقشار فراهم شود.

کد خبر 5901081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha