۱۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۶:۱۲

مدیرکل محیط زیست آذربایجان غربی عنوان کرد؛

تالاب‌های شیبلو و بورالان در آستانه ثبت در کنوانسیون رامسر

تالاب‌های شیبلو و بورالان در آستانه ثبت در کنوانسیون رامسر

ارومیه- مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: تالاب‌های شیبلو و بورالان در آستانه ثبت در کنوانسیون رامسر هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید شهند در این زمینه اظهار کرد: روند قانونی و تخصصی در راستای ثبت تالاب‌های شیبلوی پلدشت و بورالان ماکو در شمال استان در حال طی شدن است و این دو تالاب در آینده نزدیک به لیست تالاب‌های بین المللی عضو کنوانسیون رامسر استان اضافه می‌شوند.

وی ابراز امیدواری کرد که عضویت این دو تالاب همزمان با روز جهانی تالاب‌ها در لیست کنوانسیون رامسر قطعی شود و تصریح کرد: با اضافه شدن این دو تالاب، آذربایجان غربی تنها استان کشور خواهد بود که با هشت تالاب بین المللی عضو کنوانسیون رامسر بیشترین تالاب بین المللی را در خود جای داده است.

شهند از جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی نیز طی سال گذشته خبر داد و افزود: بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار که افزایش ۱.۲ درصدی نسبت به سال مالی ۱۴۰۰ داشته است در قالب اعتبارات طرح تملک دارایی‌های ملی و استانی به اداره کل حفاظت محیط زیست ابلاغ شده بود که همگی این اعتبارات در موعد مقرر و در بیش از ۳۰ پروژه زیست محیطی در سرتاسر استان جذب و هزینه شد.

وی با اشاره به حوزه‌های هزینه کرد این اعتبارات بیان کرد: حوزه محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی، یگان حفاظت و محیط بانان و پاسگاه‌های محیط بانی، کنترل و اطفای حریق در داخل مناطق تحت مدیریت، پایش برخط مناطق تحت مدیریت و همچنین حوزه محیط زیست انسانی از جمله آنها هستند.

کد خبر 5902797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha