۱۲ مهر ۱۴۰۲، ۲۲:۲۶

معاون گردشگری خبر داد؛

حذف روادید برای گردشگران کشورهای عضو اکو

حذف روادید برای گردشگران کشورهای عضو اکو

اردبیل- معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: تلاش می‌کنیم تا حذف روادید برای گردشگران کشورهای عضو اکو را انجام داده و در این حوزه تسهیل‌گری خاص ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر شالبافیان شامگاه چهارشنبه در دومین نشست کسب و کار صنعت گردشگری در اردبیل اظهار کرد: اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل شرایط خوبی را در قالب میزهای مشترک تعاملی سرمایه گذاران استان اردبیل با ۶ کشور عضو اکو فراهم کرده تا رایزنی‌ها و تبادل نظر با محوریت جذب گردشگران و سرمایه‌گذاران فراهم آید.

وی تصریح کرد: با میزبانی استان اردبیل از وزرای کشورهای عضو اکو در قالب رویداد ۲۰۲۳ به عنوان پایتخت گردشگری این کشورها، سعی بر این است تا نشست‌های اقتصادی فعالان کشورهای عضو اکو را با فعالان اقتصادی و صنعت گردشگری استان اردبیل شاهد باشیم تا توسعه همه جانبه اتفاق بیفتد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از صنعت گردشگری و توریسم به عنوان صنعت پاک و منحصر به فرد در تقویت نظام اقتصادی سودده با ارزش افزوده مناسب خبر داد و گفت: استان اردبیل به استان آب‌های درمانی معروف است که تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری در این حوزه می‌تواند شرایط خوبی را برای فعالان اقتصادی خارجی فراهم کند تا در این بخش بتوانند در استان اردبیل سرمایه‌گذاری‌های خود را انجام دهند.

شالبافیان حضور گروه‌های چینی و ۶ کشور عضو اکو را در این رویداد در کنار جذب گردشگران بیشمار یادآور شد و افزود: با برندسازی در این حوزه می‌توان فعالیت‌های خوبی را انجام داده و در جذب گردشگران خارجی با ایجاد زیرساخت‌های مناسب موفق عمل کرد.

وی به موضوع حذف روادید در بین گردشگران کشورهای عضو اکو اشاره کرد و ادامه داد: در نشست‌های مشترک که با محوریت همکاری‌های گردشگری بخش خصوصی ایران با چین و سایر کشورها انجام شده در کنار تسهیل‌گری برای سرمایه‌گذاران، سعی شده تا فرصت حضور توریسم خارجی و گردشگران کشورهای دیگر را نیز فراهم کنیم.

شالبافیان در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در این زمینه از ظرفیت‌های تورگردانان و فعالان صنعت گردشگری به بهترین شکل استفاده می‌کنیم تا با معرفی جاذبه‌های فرهنگی، طبیعی و تاریخی بتوانیم همکاری‌های متقابل را بین ایران با کشورهای عضو اکو و چین شاهد باشیم.

وی اضافه کرد: در قالب نشست‌های اقتصادی و کسب و کار در حوزه صنعت گردشگری سعی بر این است تا معرفی جاذبه‌های گردشگری کشورمان و استان اردبیل را به عنوان فرصت استثنایی برای همکاری‌های سرمایه‌گذاری در ایران و معرفی این ظرفیت‌ها و مزیت‌ها انجام دهیم تا حرکت‌های مؤثر به شکل مطلوب رقم بخورد.

شالبافیان بازار این کشورها را بازار بکر برای حضور توانمند فعالان اقتصادی استان اردبیل معرفی کرد و ادامه داد: به تناسب سلایق گردشگران باید شرایطی را مهیا کنیم تا وضعیت مطلوبی را در تحول نظام اقتصادی این حوزه شاهد باشیم.

وی از افزایش ورود گردشگران خارجی به کشورمان خبر داد و یادآور شد: اجرای برنامه‌های گردشگری در کشورهای مختلف با موضوع گردشگری سبز هدف‌گذاری شده و در کنار آن با برنامه‌ریزی‌های انجام شده با نگاه گردشگری سبز در بیش از ۵۰ بوم گردی سعی بر این است تا این توانمندی‌ها مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد.

شالبافیان تصریح کرد: دولت سیزدهم برای تسهیل گری فعالیت‌های گردشگری مصوبه‌های حمایتی را انجام داده و قرار است از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای در استان‌ها به حوزه گردشگری توجهی جدی شود.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در این حوزه بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ طرح در سراسر کشور برای تقویت و توسعه صنعت گردشگری در حال انجام است و قطعاً سعی بر تحول نظام اقتصادی در این حوزه است.

کد خبر 5903081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha