۱۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۵

فرمانده انتظامی زنجان خبرداد؛

کشف ۹۸ درصدی پرونده‌های جعل و کلاهبرداری در زنجان

کشف ۹۸ درصدی پرونده‌های جعل و کلاهبرداری در زنجان

زنجان-فرمانده انتظامی زنجان از کشف ۹۸ درصدی پرونده‌های جعل و کلاهبرداری در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد طراقیه، ظهر شنبه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان اظهار کرد: آموزش‌های علمی و بصیرتی، مراسم مذهبی به تعداد ۲۲۵ مورد، مراسم ملی ۸۱ مورد و ۱۸ مورد روایتگری دفاع مقدس از اقدامات فرهنگی نیروی انتظامی است.

وی با اشاره به اینکه دهه اول محرم ۸۱ مراسم با حضور مداحان و سخنرانان مطرح استان برگزارشده است، بیان کرد: ۶۳ مراسم در آخر ماه صفر، برپایی اکیپ صلواتی، ۱۸ محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان برتر استان و کشور، دایر کردن کلاس‌های قرآن روزهای شنبه از دیگر فعالیت‌ها است.

فرمانده انتظامی استان زنجان ادامه داد: با برگزاری مسابقات قرآن در بخش خانواده ۱۳۸ خانواده شرکت کردند و مسابقات قرآنی بخش کارکنان ۲۱۸ شرکت‌کننده داشت که ۳۸ نفر حائز رتبه شدند، همچنین در ۶ ماهه نخست امسال ۶۲ خانواده به عتبات عالیات و ۳۲۰ خانواده به مشهد مقدس اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه پایش مستمر عملکرد، ۱۵ درصد افزایش تماس داشتیم، عنوان کرد: افزایش ۴ درصدی تقدیر از عملکرد پلیس حاصل تلاش‌های همکاران و اقدامات اثرگذار پلیس است.

سردار طراقیه به موضوع امنیت محله محور اشاره کرد و گفت: همکاران در پلیس پیشگیری در مساجد و محلات حضور می‌یابند و با مردم مستقیم ارتباط برقرار می‌کنند و در مبارزه با اراذل و خرده‌فروشان مواد مخدر اقدام و مستندسازی می‌کنند و در مسجد محله نتیجه را به گزارش مردم می‌رسانند.

وی با اشاره به همکاری خوب آموزش‌وپرورش با پلیس ابراز کرد: همکاران حوزه پیشگیری در مدارس نیز حضور می‌یابند و با نمایش فیلم و عکس نسبت به ارتقای آگاهی دانش‌آموزان اقدام می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه در حوزه پلیس آگاهی کشف ۶۰ درصدی سرقت‌ها راداریم، تصریح کرد: متلاشی شدن ۴۰ باند سارقان و کشف ۱۰۰ درصدی قتل‌ها و جرایم خشن از دستاوردهای مهم پلیس است و در کشف سرقت‌ها استان زنجان رتبه برتر کشوری را دارد.

وی از کشف ۹۸ درصدی پرونده‌های جعل و کلاه‌برداری خبر داد و افزود: تمام سعی این بوده که با کمک مسئولان قضائی اموال سرقت شده را به صاحبان برگردانیم.

سردار طراقیه با اشاره به راه‌اندازی گشت‌های آگاهی عنوان کرد: بیش از ۷۰ واحد صنفی غیرمجاز که در حوزه اموال مسروقه فعالیت داشتند، پلمپ شدند.

وی با بیان اینکه در پلیس فتا افراد متخصص و ساعی حضور دارند، تصریح کرد: ۹۸ درصد جرایم سایبری کشف می‌شود و ۱۳ باند جرایم سایبری و امنیتی دستگیر شدند، همچنین پلیس زنجان در مسدودی آنی وجوه کلاه‌برداری شده عملکرد ۸۰ درصدی دارد که ۵۴ درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

فرمانده انتظامی زنجان با اشاره به اینکه در حوزه پلیس راهور کاهش ۶ درصدی تصادفات جرحی در ۶ ماهه امسال داشتیم، ادامه داد: در محورهای مواصلاتی برابر آمار پزشکی قانون کاهش ۹ درصدی جان‌باختگان سوانح جاده‌ای را نسبت به ۶ ماهه سال گذشته و کاهش ۱۰۰ درصدی حوادث حمل‌ونقل عمومی شاهد بودیم.

وی به افزایش ۲۲ درصدی صدور انواع گواهینامه اشاره کرد و گفت: افزایش ۲۸ درصدی شماره‌گذاری خودرو و افزایش ۲۸۵ درصدی موتورسیکلت‌ها از دیگر اقدامات نیروی انتظامی به شمار می‌رود.

کد خبر 5904771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha