۱۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۶:۴۹

سلیمی در برنامه تسنیم رادیو قرآن عنوان کرد؛

توحید، عمل صالح و اخلاص رموز ملاقات خوشایند با خداوند است

توحید، عمل صالح و اخلاص رموز ملاقات خوشایند با خداوند است

روز قیامت روز ملاقات با خداوند و روز لقاء الهی است، در آیه پایانی سوره مبارکه کهف آمده است، رمز یک ملاقات مطبوع و خوشایند با خداوند بزرگ در سه محور توحید، عمل صالح و اخلاص خلاصه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس سلیمی پیشکسوت و کارشناس علوم قرآن در بخش طعم عسل برنامه صبحگاهی تسنیم رادیو قرآن گفت: روز قیامت روز ملاقات با خداوند و روز لقاء الهی است. در آیه پایانی سوره مبارکه کهف آمده است: رمز یک ملاقات مطبوع و خوشایند با خداوند بزرگ در سه محور توحید، عمل صالح و اخلاص خلاصه می‌شود.

وی در ادامه افزود: وقتی از توحید سخن می‌گوئیم، یعنی در هیچ امری کسی را با خداوند بزرگ شریک قرار ندهیم. چرا که شرک جزو گناهان کبیره است. شرک بر اساس نظر علمای بزرگ اسلام به دو دسته شرک خفی یا پنهان و شرک آشکار تقسیم می‌شود.

سلیمی خاطرنشان کرد: شرک آشکار یعنی افراد عمداً برای خداوند شریک قرار داده و به طور مثال بت پرست باشند. اما شرک خفی به معنای هرگونه ریا، دنیاپرستی، نفاق و دخالت دادن دیگران در قلمرو خداوند است که نوعی شرک محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: در آیه ۱۶۲ سوره مبارکه انعام از زبان حضرت ابراهیم (ع) قهرمان توحید آمده است: نماز، طاعت و عبادت من، حیات و ممات من و همه هستی من برای خداوند است که این امر نشان از روح تسلیم و عبودیت ایشان دارد.

این کارشناس علوم قرآنی تصریح کرد: خداوند یقیناً بی نیاز از ما و هدایای ماست. اما به گفته پیامبر اسلام (ص) انسان می‌تواند در روز قیامت چهار هدیه برای خداوند ببرد. این هدایا امر به معروف و نهی از منکر، نصیحت مردم به خیر و خوبی با اخلاق و منطق و رحم و مروت داشتن برای تمام انسان‌ها است.

گفتنی است؛ این برنامه شامل بخش‌های متنوعی از قبیل آیتم "انرژی مثبت" با هدف پرداختن به موضوع اخلاق و رفتار و شروع یک روز عالی به کارشناسی حجت الاسلام هادی، آیتم "صفحه نور" تلاوت روزانه یک صفحه از قرآن، جمع بندی موضوعی در پایان هر قسمت توسط کارشناس تلفنی، بخش طعم عسل به کارشناسی عباس سلیمی، بخش گزارشی و خبری برنامه، آیتم پویش تلاوت آیت الکرسی و پخش فرازهای ناب تلاوت در فواصل برنامه است.

گفتنی است، مجله صبحگاهی "تسنیم" شنبه تا پنج شنبه هرهفته به تهیه کنندگی سید نورالدین سجادی و محمد حسن رحمانی با اجرای حمید عبیری و هادی ربیعی و هماهنگی جلال زارعی از ساعت ۶:۴۵ الی ۷:۵۰ صبح از رادیو قرآن موج اف ام ردیف ۱۰۰ مگاهرتز تقدیم شنوندگان می‌شود.

کد خبر 5904832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha