۱۷ مهر ۱۴۰۲، ۰:۱۳

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد:

گردشگری و نساجی اولویت یزد در طرح توسعه زنجیره‌های ارزش هستند

گردشگری و نساجی اولویت یزد در طرح توسعه زنجیره‌های ارزش هستند

یزد- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد با اشاره به طرح توسعه زنجیره‌های ارزش گفت: گردشگری و صنایع دستی و نساجی و پوشاک به عنوان حوزه‌های اولویت‌دار استان در این زمینه شناسایی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید دهقانی‌زاده در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد، تمرکز بر اولویت‌ها و توجه خاص به اسناد بالادستی را از ویژگی‌های برجسته دولت سیزدهم عنوان کرد و اظهار داشت: شناسایی و تکمیل زنجیره‌های ارزش در سطح کشور با هماهنگی میان سازمان برنامه و بودجه و وزارت کشور در حال پیگیری است که این موضوع به صورت ویژه در چارچوب سند تحولی یزدِ نوین و سند آمایش سرزمین مورد توجه تیم مدیریتی استان قرار گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد از طرح توسعه زنجیره‌های ارزش به عنوان یکی از مسائل اساسی کشور یاد کرد که پیاده‌سازی آن ارزش افزوده قابل ملاحظه‌ای در بخش‌های مختلف به همراه خواهد داشت.

دهقانی‌زاده با بیان اینکه در این راستا، استان یزد پنج محور گردشگری و صنایع دستی، نساجی و پوشاک، صنایع معدنی و فلزی، لجستیک تجاری و حمل و نقل و کانی‌های غیر فلزی را مورد مطالعه عمیق قرار داده است، بیان داشت: دو محور گردشگری و صنایع دستی و نساجی و پوشاک به عنوان حوزه‌های اولویت‌دار استان در طرح توسعه زنجیره‌های ارزش شناسایی شده است.

دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با بیان اینکه تمرکز بر این دو محور و تکمیل حلقه‌های مفقوده آن می‌تواند ارزش افزوده چند برابری در استان پیاده‌سازی کند، اظهار داشت: این اتفاق می‌تواند خیر و برکات زیادی در حوزه های مختلف از جمله ایجاد مشاغل تخصصی برای استان داشته باشد که از نیازهای مهم حوزه بازار کار استان نیز بشمار می‌آید.

دهقانی‌زاده با اشاره به جهت گیری‌های کلان بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور گفت: این بخشنامه مبتنی بر کلیات برنامه هفتم توسعه کشور طراحی شده و می‌تواند برای استان حائز اهمیت باشد.

وی از دستگاه‌های اجرایی خواست تا مجموعه طرح و پروژه‌های استانی که در قانون بودجه و در قالب جداول ۱۹ و ۲۰ این قانون است را از طریق دستگاه ذیربط ملی به سرانجام برساند تا استان یزد بتواند از اعتبارات ملی مناسبی برخوردار شود.

دهقانی‌زاده تاکید کرد: پروژه‌های کوچک و بزرگ زیادی در استان نیمه تمام است که باید با این اقدام به سرانجام برسد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد از تخصیص ۱۴۸ میلیارد تومان اعتبار از محل بهره مالکانه معادن و جبران یک درصد خسارت معادن به استان خبر داد و افزود: این اعتبار برای تکمیل پروژه‌های بهداشتی درمانی، تعمیر و تجهیز مدارس، پروژه‌های حوزه‌های فرهنگی، ورزشی و راه‌ها و… هزینه خواهد شد.

در این نشست همچنین معرفی طرح‌های پژوهشی پیشنهادی از محل اعتبارات یک درصد هزینه‌ای موضوع بند ج تبصره ۹ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، توزیع اعتبارات موضوع بند الف تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و مصوبات کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست مورد بررسی اعضای شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قرار گرفت و به تصویب رسید.

کد خبر 5906457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha