۱۸ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۵۹

ناظر گمرکات استان بوشهر:

۲۱ بازیکن تیم ملی فوتبال اقدام به ورود خودرو از گمرک بوشهر کردند

۲۱ بازیکن تیم ملی فوتبال اقدام به ورود خودرو از گمرک بوشهر کردند

بوشهر- ناظر گمرکات و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: ۲۱ بازیکن تیم ملی فوتبال ایران اقدام به ورود خودروهای خود از مبدأ گمرک بوشهر کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی سلیمانی ظهر سه‌شنبه در نشست با اصحاب رسانه استان بوشهر اظهار داشت: پس از حضور بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات جام جهانی، مجوز ورود خودرو از مبادی خارج کشور به آن‌ها داده شد که از ۳۲ مجوز ارائه شده، ۲۱ بازیکن اقدام به ورود خودروهای خود از مبدأ گمرک بوشهر کرده‌اند.

ناظر گمرکات و مدیرکل گمرک بوشهر در خصوص آخرین وضعیت ترخیص خودروهای بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران افزود: از تعداد ۲۱ مجوز، ۱۳ دستگاه خودرو ترخیص و هشت دستگاه خودرو در حال انجام رویه گمرکی هستند که پس از طی تشریفات اداری و گمرکی ترخیص می‌شوند.

سلیمانی با بیان اینکه برخی می‌گویند، مجوز ورود خودروها به بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران بدون احتساب حقوق دولتی و گمرکی بوده، اشتباه است، گفت: بازیکنان تیم ملی تمامی حقوق گمرکی و دولتی برای ورود خودروهای خود را پرداخت کرده‌اند.

ناظر گمرکات و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: چهار گمرک بوشهر، گناوه، کنگان و دیر در استان بوشهر مجوز ورود و ترخیص خودرو دارند.

وی در بخش دیگر از سخنان خود اظهار داشت: در ۶ ماه نخست امسال، ۱۵ میلیون و ۹۳ هزار تن کالا به ارزش پنج میلیارد و ۶۷۷ میلیون دلار از گمرکات این استان صادر شده است.

۲۱ بازیکن تیم ملی فوتبال اقدام به ورود خودرو از گمرک بوشهر کردند

ناظر گمرکات و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: این میزان صادرات مربوط به کالاهای غیرنفتی بوده که از نظر وزنی هفت درصد افزایش و از نظر ارزشی ۲۳ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه عمده کالاهای صادراتی شامل محصولات پتروشیمی، سیمان، کلیکر، انواع ماهی و میگو، سنگ گچ، سبزیجات و سیفی‌جات بوده است افزود: چین، امارات متحده عربی، هند، ترکیه، پاکستان، سریلانکا، ویتنام، تانزانیا، موزامبیک و قطر مقصد کالاهای ایرانی بوده‌اند.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر تصریح کرد: در ۶ ماه نخست امسال، ۳۱۳ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۶۴ میلیون دلار به کشور وارد شده که از نظر وزنی ۲ درصد کاهش و از نظر ارزشی ۱۳ درصد رشد نشان می‌دهد.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر خاطرنشان کرد: پارچه، لوازم‌یدکی دوچرخه، موتورسیکلت و خودرو، موز، جرثقیل و بخشی از قطعات موردنیاز نیروگاهی از جمله بیشتری کالاهای وارداتی به کشور از گمرکات استان است.

کد خبر 5907945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha