۲۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۵۵

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی خبرداد؛

آغاز تولید ۲۱ میلیون اصله نهال در آذربایجان شرقی

آغاز تولید ۲۱ میلیون اصله نهال در آذربایجان شرقی

تبریز- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی گفت: تولید ۲۱ میلیون اصله نهال در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور طی چهار سال در استان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیروس داودی با اعلام این خبر گفت: ۱۴ میلیون اصله نهال در نهالستان‌های منابع طبیعی و هفت میلیون اصله نهال نیز از سوی بخش خصوصی در آذربایجان شرقی تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه ۶ میلیون اصله امسال برای کاشت به صورت رایگان در بین مردم، سازمان‌ها و نهادهای دولتی توزیع می‌شود اظهار کرد: گونه‌های تولید شده در استان شامل صنوبر، سنجد، توت، بلوط، افرا، زبان گنجشک، ارغوان و سماق است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی گفت: اکنون ۹ نهالستان در سطح استان وجود دارد که از این تعداد چهار نهالستان فعال بوده و زیرساخت‌های سایر نهالستان‌ها نیز ۶۰ تا ۷۰ درصد آماده شده است و تلاش می‌شود آن‌ها نیز در آینده نزدیک به بهره برداری برسند.

داودی با بیان اینکه آذربایجان شرقی در تولید و اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور طی چهار سال پیشتاز بوده و رتبه اول کشوری را دارد ادامه داد: برای تسطیح زمین، جمع آوری سنگ اراضی زیرکشت، بسترسازی، تهیه بذر و قلمه و تأمین ماشین آلات مورد نیاز برای تولید این اصله‌ها ۱۶۶ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی ارزش نهال‌های تولید شده در استان را بیش از یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و یادآور شد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری با استفاده از منابع و امکانات موجود برای تولید این نهال‌ها ۸۰ میلیارد ریال هزینه کرده و بیش از ۸۰ میلیارد ریال نیز برای تأمین ماشین آلات هزینه شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی گفت: عمده اهداف اجرای این طرح حفظ جنگل‌ها، تولید چوب و جلوگیری از قطع درختان جنگلی، جلوگیری از فرسایش خاک، توسعه فضای سبز، کاهش آلودگی هوا و اشتغالزایی است.

داودی با اشاره به اینکه امسال بیش از ۲ هزار میلیارد ریال نهال رایگان بین مردم و سازمان‌ها توزیع می‌شود افزود: عمده هزینه‌های اجرای این طرح از محل مسئولیت‌های اجتماعی در قالب انعقاد تفاهم نامه با شرکت‌های فعال معدنی و صنعتی استان تأمین شده است.

کد خبر 5909671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha