۲۲ مهر ۱۴۰۲، ۲۱:۵۳

امام جمعه اصفهان:

برخی از قوانین قاچاق کالا ناکارآمد است

برخی از قوانین قاچاق کالا ناکارآمد است

اصفهان- امام جمعه اصفهان گفت: وجود برخی قوانین ناقص و ناکارآمد در زمینه قاچاق کالا و بی‌توجهی به سرمنشأهای اصلی این پدیده نامناسب است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار با فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: امیرالمومنین (ع) سه صفت برای نیروهای مسلح عنوان کرده‌اند که یکی از آنها ایجاد آرامش برای مردم است.

وی افزود: وجود نیروهای مسلح باعث می‌شود که مردم احساس کنند در قلعه مستحکمی قرار دارند، یعنی آنها باید سبب‌ساز آرامش عمومی در جامعه باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: دومین صفت نیروهای نظامی و انتظامی از منظر امیرالمومنین (ع) این است که برای دین عزت‌آفرین بوده و زینت رهبران کشور هستند لذا آرامش مردم بوسیله پلیس حاصل می‌شود.

امام جمعه اصفهان با تاکید بر ضرورت مدارا با مردم و رعایت ادب و احترام نسبت به ارباب رجوع تصریح کرد: گاهی فکر می‌کنیم اگر فردی جُرمی مرتکب شده است باید مورد ناسزا قرار گیرد در حالی که حتی اگر بزرگترین جنایت را هم انجام داده باشد در نهایت بشر است و نباید نسبت به او عصبانی شد.

وی اضافه کرد: پیامبر اعظم (ص) می‌فرمایند "من برای مدارای با مردم مبعوث شده‌ام همچنان که برای رسالت مبعوث گردیده‌ام"، لذا باید با مردم مدارا کرد.

آیت‌الله طباطبایی نژاد، پرهیز از زورگویی و رعایت مدارا با مردم را مهم و ضروری دانست و ادامه داد: سیره پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) نیز این است بنابراین نباید افراد را از دین و حکومت دور کنیم بطوریکه آنها از این مسائل دست بکشند.

وی گفت: وجود برخی قوانین ناقص و ناکارآمد در زمینه قاچاق کالا و بی‌توجهی به سرمنشأهای اصلی این پدیده را نامناسب دانست و گفت: برخی از قوانین وجود دارد که حتی با اسلام هم مطابقت ندارد.

کشف ۱۳ تن انواع مواد مخدر طی ۶ ماه

همچنین فرمانده انتظامی استان اصفهان نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از اقدامات ۶ ماه اخیر این فرماندهی گفت: در مراسم اربعین امسال با توجه به گسترش درخواست‌ها برای صدور گذرنامه ۲۸۰ هزار گذرنامه بین‌المللی و ۷۳ هزار قطعه گذرنامه زیارتی صادر شد.

سردار حمید علینقیان‌پور همچنین از برقراری ۴۰ هزار تماس با پلیس فتا استان و دریافت مشاوره خبر داد و افزود: در زمینه مبارزه با مواد مخدر و برخورد با خُرده‌فروشان و قاچاقچیان در ۶ ماه گذشته بیش از ۱۳ تُن انواع مواد مخدر در استان کشف و توقیف شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه امنیت اقتصادی و برخورد با قاچاقچیان کالا نیز در این مدت ۱۹ هزار میلیارد کالای قاچاق کشف و ضبط شده است.

کد خبر 5910803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha