۲۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۵۳

سیاهکلی در گفت‌وگو با مهر:

هنوز واردات خودرو کلید نخورده/ آیین‌نامه واردات خودرو تدوین شود

هنوز واردات خودرو کلید نخورده/ آیین‌نامه واردات خودرو تدوین شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: هنوز واردات خودروهای نو و کارکرده در کشور ما کلید نخورده و در این زمینه هیچ اتفاقی نیافتاده است.

لطف الله سیاهکلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره آخرین وضعیت واردات خودرو، گفت: درباره واردات خودرو هنوز اتفاق خاصی نیفتاده است.

وی بیان کرد: ممکن است چند هزار خودرو و عمدتاً خودروهای چینی وارد کشور شده باشد، اما نمی‌توان روی این کار عنوان واردات خودرو گذاشت. در واقع، تعبیر درست و دقیق‌تر درباره واردات خودروهای چینی به کشور آن است که مونتاژ کارها، واردات هم انجام دادند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به نظر بنده هنوز واردات خودروهای نو و کارکرده در کشور ما کلید نخورده و در این زمینه هیچ اتفاقی نیافتاده است.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت آئین‌نامه واردات خودروهای کارکرده را تصویب نکرده و هنوز واردات خودروهای نو هم صورت نگرفته است. باید حتماً جدیت بیشتری در این زمینه شود و واردات خودرو انجام شود.

سیاهکلی درباره علت تأخیر در تدوین آئین‌نامه واردات خودروهای کارکرده، گفت: وعده دادند که قرار است این هفته آئین‌نامه واردات خودرو تصویب شود که باید ببینیم به کجا می‌رسد. به هر صورت، دولتمردان باید زودتر آئین‌نامه واردات خودروهای کارکرده را تصویب کنند.

وی اظهار داشت: لایحه خودروهای کارکرده را دولت به مجلس ارائه داد و مجلس شورای اسلامی لایحه دولت را تصویب کرد، بنابراین دولت باید زودتر آئین‌نامه این قانون را تدوین کند تا قانون واردات خودروهای کارکرده اجرایی شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه البته تعللی از سوی دولت برای تدوین آئین‌نامه واردات خودروهای کارکرده صورت نگرفته است، گفت: روند تدوین آئین‌نامه واردات خودروهای کارکرده به دلیل پیچیدگی کار طولانی شده و کمیته‌های کارشناسی در دولت در حال بررسی روی این موضوع هستند. ما هم پیگیری می‌کنیم تا زودتر این موضوع محقق شود.

کد خبر 5911294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha