۲۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۲۳

مدیرکل بهزیستی استان سمنان:

۱۸۴۸ نابینا و کم بینا تحت پوشش بهزیستی استان سمنان هستند

۱۸۴۸ نابینا و کم بینا تحت پوشش بهزیستی استان سمنان هستند

سمنان- مدیرکل بهزیستی استان سمنان بابیان اینکه یک هزار و ۸۴۸ نابینا و کم بینا تحت پوشش این اداره کل هستند، گفت: مطالبات افراد پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود منطقی ظهر یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه به مناسبت روز جهانی عصای سفید به میزبانی سالن جلسات اداره کل بهزیستی استان سمنان ضمن بیان اینکه یک هزار و ۸۴۸ نابینا و کم بینا استان تحت پوشش این سازمان هستند، ابراز داشت: در تلاش هستیم که با برآوردن حق دسترسی این بخش از جامعه به امکانات آموزشی و رفاهی کیفیت زندگی نابینایان و کم بینایان استان سمنان را بهبود ببخشیم.

وی ضمن بیان اینکه استفاده از خدمات آموزشی، بهداشتی و سلامت حق همه مردم به ویژه معلولان است، افزود: در این راستا با مناسب سازی معابر عمومی کوشیدیم تا تردد ایمن را برای نابینایان و کم بینایان با همکاری شهرداری‌ها در سطح معابر شهری شهرستان‌های استان سمنان فراهم کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه باید به دنبال راهکارهایی بود که امکان مشارکت فعالانه نابینایان و کم بینایان استان را در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی افزایش دهیم، ابراز داشت: با همکاری دستگاه‌های اجرایی در کمیته مناسب سازی اماکن عمومی موارد مورد نیاز برای احیای حقوق این معلولان به داشتن زندگی با کیفیت مورد بحث قرار گرفته و سپس تصمیم گیری لازم پیرامون آنها اتخاذ می‌شود.

منطقی در ادامه تصریح کرد: برخی از این افراد با تکیه بر توانمندی و تجربه توانستند ظرفیتی را برای مشارکت فعال در جامعه فراهم کنند اما این به تنهایی کافی نیست و بهش اعظم نابینایان و کم بینایان از دست یابی به شغل مناسب محروم هستند.

وی افزود: رسانه‌ها می‌توانند در این حوزه با به رخ کشیدن توانمندی و توانایی‌های نابینایان و کم بینایان در گزارش‌ها و گفتگو زمینه‌های اشتغال و به کارگیری آنها را در بدنه جامعه فراهم کنند.

کد خبر 5912165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha