۲۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۴۵

همزمان با روز عصای سفید؛

۱۲۰۰ نفر از نابینایان سراسر کشور به حرم مطهر رضوی مشرف شدند

۱۲۰۰ نفر از نابینایان سراسر کشور به حرم مطهر رضوی مشرف شدند

مشهد- همزمان با روز جهانی عصای سفید ۱۲۰۰ نفر از نابینایان سراسر کشور به حرم مطهر رضوی مشرف شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، ۱۲۰۰ نفر از نابینایان سراسر کشور به حرم مطهر رضوی مشرف شدند، این مراسم صبح یکشنبه در رواق بزرگ امام خمینی (ره) با قرائت آیاتی چند از کلام مجید توسط یکی از روشندلان جوان آغاز شد و ضمن قرائت صلوات خاصه حضرت رضا (ع) با نوای حاج علی ملائکه، گروه سرود گلدسته‌های حرم به اجرای برنامه پرداختند و مدح و ثنای حضرت رضا (ع) از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

بارگاه منور رضوی درمانگاهی ویژه است

حجت‌الاسلام فرازی نیا، سخنران مذهبی نیز در ادامه این مراسم ضمن خیر مقدم به حاضران گفت: همه ما امروز باید خدا را شاکر باشیم که به مقام و عنوان زائر در این بارگاه منور رسیده‌ایم.

سخنران مذهبی ادامه داد: امام رضا (ع) مظهر سریع الرضایی خداست. هر کس در این دنیا بخواهد از نعمت‌های الهی به مقام رضا و رضایت برسد واسطه این فیض امام هشتم (ع) است. از همین رو شما امروز به حرم امامی مشرف شدید که واسطه رضایت خلق از خداست.

وی ادامه داد: روشندلان عزیز در این روز که به نام شما مزین به روز عصای سفید است به حرم مشرف شدید که برخی با کوته فکری تصور می‌کنند اینجا مقبره است، اما این بارگاه منور سه شأن و جایگاه دارد.

فرازی نیا افزود: امام رضا (ع) به عالم آل محمد (ع) شهرت دارند و از همین رو اینجا دانشگاه با عظمت امام رضاست و زائر محضر امام کسب علم و معرفت و ادب می‌کند و درس زندگی و ادب را در مسیر بندگی خدا به انسان می‌دهد.

این سخنران مذهبی تصریح کرد: حرم پناهگاه رضوی است وقتی انسان در زندگی به بن بست‌هایی برسد در این مکان حضور یافته و حاجت خود را می‌گیرد. اگر صلاح باشد حاجت خود را می‌گیرد و اگر نباشد صبر به او عطا می‌کند.

وی به شأن دیگر حرم مطهر اشاره کرد و گفت: این بارگاه نورانی درمانگاهی ویژه است، در این مکان مقدس دردهای بی درمان، درمان شده و تا کنون پرونده‌هایی بسیاری از شفایافتگان تشکیل شده است.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم این گروه از زائران از خوان با برکت حضرت رضا (ع) بهره‌مند شدند.

کد خبر 5912212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha