۲۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۰۷

در گفت‌وگو با مهر مطرح شد؛

خسارت ۱۵ درصدی خشکسالی و نوسانات دمایی به انار خراسان جنوبی

خسارت ۱۵ درصدی خشکسالی و نوسانات دمایی به انار خراسان جنوبی

بیرجند-رییس جهادکشاورزی خراسان جنوبی گفت: در حوزه تولید انار در سال جاری به طور میانگین ۱۵ درصد خسارت به واسطه نوسانات دمایی و خشکسالی داریم.

مهدی جعفری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پیش بینی ما بر این است که در پاییز و زمستان سال جاری ۴۰ هزار و ۴۴۲ تن انار از سطح باغات خراسان جنوبی برداشت شود.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه این میزان انار از سطح ۴ هزار و ۳۳ هکتار باغات استان برداشت می‌شود، گفت: در حوزه برداشت و تولید انار در سال جاری به طور میانگین ۱۵ درصد خسارت به خاطر نوسانات دمایی و خشکسالی داریم.

جعفری ادامه داد: از نظر سطح زیر کشت در سال جاری ۸۲ هکتار به باغات استان افزوده شده است، بیان کرد: همانطور که بسیاری از هم استانی‌های عزیز مطلع هستند بیشترین سطح زیر کشت انار در استان مربوط به شهرستان فردوس است.

وی افزود: فردوس هزار و ۹۰۹ هکتار سطح زیر کشت انار دارد که توانسته از جنبه‌های مختلف به اقتصاد این شهرستان کمک کند.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برداشت نوبرانه انار در استان تا اواخر آبان ماه ادامه دارد، گفت: بیشترین ارقام انار در خراسان جنوبی شیرین یزدی، خزر، ملس یزدی، شهسوار، اندرفول و… است.

جعفری یادآور شد: همه تلاش ما بر این است که با کشاورزان عزیز بتوانند بیشترین بهره را از محصول خود داشته باشند و در این راستا از آنان حمایت می‌کنیم.

کد خبر 5912822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha