۲۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۳

رییس کل دادگستری اردبیل:

ظرفیت‌های فناوری‌های نوین دادرسی در اردبیل به‌کارگیری شود

ظرفیت‌های فناوری‌های نوین دادرسی در اردبیل به‌کارگیری شود

اردبیل- رییس کل دادگستری استان اردبیل گفت: در صدور آرای دقیق قضایی و نظریات کارشناسی، استفاده از ظرفیت فناوری‌های نوین توسط کارشناسان امری ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو پیش از ظهر دوشنبه در مراسم تحلیف کارآموزان مرکز کارشناسان رسمی دادگستری در اردبیل با تجلیل از مقاومت مردم مظلوم فلسطین در برابر اشغالگران و تمجید و حمایت از عملیات جهادی طوفان الاقصی، شگفتی تحلیلگران سیاسی و نظامی را از این عملیات یادآور شد و اظهار کرد: عملیات غرورآفرین طوفان الاقصی نشان داد که رژیم صهیونیستی خانه عنکبوت است و با اتفاقاتی که رخ داد، شکست‌های این رژیم ادامه خواهد داشت.

وی با تبیین و تشریح اهمیت و رسالت کارشناسان و تأثیر نظر کارشناسی آنها در پرونده‌های مربوطه تصریح کرد: یکی از پایه‌های مهم احقاق حق در صدور آرای عادلانه قضات، نظریات جامع و صحیح کارشناسی است.

رییس کل دادگستری استان اردبیل گفت: با توجه به حساسیت و اهمیت موضوع، ایجاب می‌کند تا کارشناسان در اظهارنظرهای خود با بررسی دقیق همه جوانب موضوع دقت کافی داشته و احساس مسئولیت کنند.

حجت‌الاسلام کثیرلو از عوامل تأثیرگذار در صدور آرای دقیق نظریات کارشناسی را استفاده از ظرفیت‌های فناوری‌های نوین توسط کارشناسان و به روز بودن دانش و اطلاعات آنها عنوان کرد.

وی افزود: باید در این زمینه اقدامات اثربخشی از سوی مسئولان مرکز و کانون کارشناسان برای ایجاد بسترهای لازم به منظور بهره‌مندی از این شاخص‌های مهم صورت گیرد.

حجت‌الاسلام کثیرلو با بیان ویژگی‌های اصلی یک کارشناس خوب، یادآور شد: در کنار برخورداری از توانمندی علمی، حفظ اسرار مردم و امانتداری ۲ اصل بسیار مهم در این حرفه است که باید کارشناسان به آن متعهد باشند چرا که مسلماً هرگونه سهل‌انگاری در این موضوعات موجب سلب اعتماد عمومی به مجموعه می‌شود.

رییس کل دادگستری استان اردبیل با بیان آسیب‌ها و تهدیدهای احتمالی در این حرفه، اخلاقمداری و پایبندی به اصول قوانین و مقررات را بسیار مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: امروزه با توجه به گسترش فناوری‌ها و شبکه‌های اجتماعی و بازنشر سریع اتفاقات و حوادث در جامعه و از سوی دیگر نظر به حساسیت مردم به عملکرد دستگاه قضائی و مجموعه‌های مرتبط با آن، ضروری است تا با هوشیاری و دقت کافی در انجام وظایف و ارائه نظریات کارشناسی، از بروز کوچک‌ترین خطایی که موجب سلب اعتماد عمومی خواهد شد، جلوگیری شود.

کد خبر 5913054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha