۲۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۷:۲۱

رییس اداره مشارکت های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان:

به ازای هر ۵۰۰۰ جوان کرمانشاهی یک تشکل مردم نهاد فعالیت می‌کند

به ازای هر ۵۰۰۰ جوان کرمانشاهی یک تشکل مردم نهاد فعالیت می‌کند

کرمانشاه- رییس اداره مشارکت های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: به ازای هر ۵ هزار جوان کرمانشاهی یک تشکل مردم نهاد فعالیت می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، احسان ماکویی ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که با حضور مدیرکل و ورزش و جوانان و معاونین برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس تصمیمات گرفته شده تنها صدور مجوزهای سمن‌ها بر عهده وزارت ورزش بوده که تا به امروز چهار هزار و ۴۲۲ مجوز برای تشکل‌های مردم نهاد صادر شده است.

وی افزود: از مجموع مجوزهای صادر شده در کشور تعداد ۱۳۳ مجوز مربوط به تشکل‌های مردم نهاد استان کرمانشاه است که یازده مورد مربوط به سال ۱۴۰۱ بوده است.

رییس اداره مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: بر اساس هدف‌گذاری‌های برنامه هفتم توسعه تشکیل سمن‌ها باید به جهتی حرکت کنند که به ازای هر چهار هزار نفر یک سمن در کشور فعالیت داشته باشد.

ماکویی ادامه داد: در حال حاضر به ازای هر هفت هزار نفر در کشور یک تشکل مردم نهاد در حال فعالیت است و این در حالی است که در استان کرمانشاه به ازای هر پنج هزار جوان یک تشکل مردم نهاد در حال فعالیت است که آمار استان کرمانشاه از میانگین کشوری بالاتر است.

وی با تاکید بر اینکه تلاش‌ها برای صدور مجوز سمن‌ها زیر یک ماه است، بیان کرد: در کنار این امر تمرکز بر افزایش کیفیت فعالیت‌ها سمن‌ها نیز مورد توجه قرار گرفته که در همین راستا شبکه تخصصی ملی را در ۱۴ زمینه تعریف کرده تا به صورت تخصصی‌تر فعالیت‌های خود را دنبال کنند.

ماکویی در پایان با بیان اینکه هر یک از شبکه‌های تعریف شده برای تشکل‌های مردم نهاد یک دبیر خانه مخصوص با موضوع ویژه خود را دارند، خاطرنشان کرد: میزبانی هر کدام از این دبیرخانه‌ها به یک استان واگذار شده و به طور سالانه یک میلیارد تومان اعتبار به هر یک از دبیرخانه‌ها اعطا می‌شود.

کد خبر 5913440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha