۲۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۸:۱۹

با حضور متخصصان دانشگاهی؛

همایش فقه و محیط زیست در اردبیل برگزار شد

همایش فقه و محیط زیست در اردبیل برگزار شد

اردبیل- اولیه همایش فقه و محیط زیست با حضور کارشناسان و متخصصان دانشگاه و حوزه در اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این همایش که عصر سه‌شنبه در نگارخانه خطایی اردبیل برگزار شد، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل اظهار کرد: هدف از برگزاری این همایش بهره‌گیری از آموزه‌های دینی در حوزه ارتقای محیط زیست و سلامت و بهداشت مردم است.

حسن قاسم‌پور تصریح کرد: در مکتب اسلام به امر حفاظت از محیط زیست و مؤلفه‌های ارزشمند آن تاکید شده و قطعاً با مطالعه و آگاهی به بینش مکتب اسلام در این حوزه می‌توانیم در بحث صیانت از جنگل، منابع و مواهب خدادادی، آب، هوا و طبیعت بکر شایسته‌تر از وضعیت موجود عمل کنیم.

وی گفت: در آموزه‌های اسلام و تعالیم حیات بخش مکتب نورانی الهی به راحتی می‌توان مبانی ارزشمند را در این حوزه احصا کرده و زمینه آشنایی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی را در ارتقای سلامت محیط زیست فراهم کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل افزود: برخلاف سایر کشورها ما می‌توانیم با الهام گرفتن از آموزه‌های دینی و اسلامی بستری مناسب و شایسته مهیا کنیم تا مردم به راحتی بتوانند قدر سرمایه‌هایی همچون خاک، هوا، آب و سایر مؤلفه‌ها را دانسته و زندگی سالمی را تجربه کنند.

قاسم‌پور در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در این همایش نزدیکی اساتید و محققان علمی و دانشگاهی را با متخصصان حوزه و رشته فقه شاهد هستیم که در کنار هم سعی کردند تا از مبانی دینی و آموزه‌های اسلامی برای ارتقای سلامت محیط زیست بهره بگیرند.

وی اضافه کرد: در این همایش بیش از ۲۲ مورد مقاله ارائه شده و محققان و پژوهشگران سعی کردند تا با درک عمیق و بیان مشترکات مکتب اسلام و قوانین و مقررات ضروری در حفظ و صیانت از این سرمایه‌ها در ارتقا و بهره‌وری این حوزه شایسته و موفق عمل کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان کرد: تلاش ما بر این است تا در قالب این همایش‌ها و نشست‌های علمی، تخصصی بتوانیم زمینه ارتقای محیط زیست و آشنایی مردم را با مبانی شایسته آن مهیا کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، در این همایش اساتید دانشگاه و حوزه مقالات خود را ارائه کرده و دغدغه امروز جامعه بشری را دغدغه توجه و بها دادن به مؤلفه‌های زیست محیطی به ویژه بهبود سلامت زندگی مردم در ابعاد مختلف به ویژه آب، هوا و خاک را مطرح کردند.

کد خبر 5914373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha