۲۷ مهر ۱۴۰۲، ۲۰:۱۱

معاون فرماندار شفت: 

تفکیک زباله از مبدا نیازمند فرهنگ سازی است

تفکیک زباله از مبدا نیازمند فرهنگ سازی است

شفت- معاون فرماندار شفت از آموزش تفکیک زباله از مبدا در روستاهای این شهرستان خبر داد و گفت: طرح تفکیک زباله نیازمند فرهنگ سازی است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی فیض بخش پیش امروز پنجشنبه در جلسه مدیریت پسماند شهرستان اظهار کرد: اساسی‌ترین راه کاهش معضلات محیط زیست، آموزش و فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا به شهروندان است.

معاون فرماندار شفت از آموزش و فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا در روستاهای این شهرستان با همکاری دهیاران و بخشداران و با مشارکت مردم خبر داد و گفت: مشارکت مردمی در مدیریت پسماند نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند.

فیض بخش با اشاره به فرهنگ سازی و تفکیک زباله‌ها از مبدا اشاره کرد و بیان کرد: آموزش‌هایی که به شهروندان درباره تفکیک زباله‌ها داده می‌شود موجب می‌شود تا آنها سفیران خوبی در راستای آموزش به دیگران باشند.

معاون فرماندار شفت ادامه داد: در راستای حفظ پاکیزگی و جمع آوری زباله در مناطق جنگلی و تفرجگاه‌ها بخشداران با هماهنگی دهیاران روستاها جلساتی را در خصوص اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا را در دستور کار قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه روستای مژدهه به عنوان روستای سبز در شهرستان معرفی شده است، افزود: باید تلاش شود تا تمامی روستاهای این شهرستان عاری از تولید زباله باشند و ساکنین روستاهای شهرستان نسبت به پاکسازی و تفکیک زباله از مبدا در منازل خود اهتمام وِیژه داشته باشند تا از بروز خطرات و معضلات زیست محیطی جلوگیری به عمل آید تا محیط زیست پاکی را داشته باشیم.

فیض بخش با بیان اینکه شهروندان ما خوب و با فرهنگ هستند، تصریح کرد: مردم با مسئولان همکاری لازم را دارند و وظیفه همگان اطلاع‌رسانی خوب، فرهنگ‌سازی و مطرح کردن موارد تفکیک پسماند است.

وی بر ایجاد زیر ساخت مناسب در تفکیک زباله از مبدا تاکید کرد و ادامه داد: آموزش خانواده‌ها در کاهش تولید زباله و همچنین تفکیک از مبدا در کاهش هزینه جمع آوری نقش مؤثری دارد.

معاون فرماندار شفت تصریح کرد: با افراد متخلف که نوخاله‌های ساختمانی را در حریم راه‌ها می‌ریزند قاطعانه برخورد می‌شود.

کد خبر 5916437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha