۳۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۵۵

امام جمعه قاین:

قیمت گذاری زرشک توسط کشاورز صورت گیرد/یک نکته درباره بیمه محصولات

قیمت گذاری زرشک توسط کشاورز صورت گیرد/یک نکته درباره بیمه محصولات

بیرجند- امام جمعه قاین با بیان اینکه قیمت گذاری زرشک باید توسط کشاورز صورت گیرد، گفت:بیمه محصولات کشاورزی برای خسارت همان سال است در حالی که برخی آفات محصول سال آینده را نیز از بین می برد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی رحمانی صبح یکشنبه در مراسم افتتاحیه جشنواره ملی زرشک که در شهرستان قاین برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس روایات رسیده از اهل بیت (ع) یکی از مصداق‌های واقعی توکل کنندگان به خدا، زارعان و باغداران است.

امام جمعه قاین با اشاره به اینکه یکی از مشکلات ویژه کشاورزان بحث بیمه محصولات کشاورزی است، بیان کرد: بیمه محصولات کشاورزی برای خسارت همان سال است در حالی که برخی از آفات هم محصول امسال و هم محصول سال آینده را از بین می‌برد و تضمینی برای محصول سال آینده ندارد.

رحمانی گفت: از این جهت برخی از کشاورزان و باغداران تمایلی برای بیمه محصولات کشاورزی ندارند که در این زمینه باید تدبیری اندیشید.

وی با اشاره به اینکه سرمایه در گردش برای کشاورزان و باغداران از مسائل بسیار ضروری است، بیان کرد: باید شرایط به گونه‌ای باشد که اگر یک سال محصول کشاورز به واسطه آفت از بین رفت، او در نزد خانواده خود شرمنده نباشد.

امام جمعه قاین در زمینه خرید حمایتی و تضمینی محصولات کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: همین امسال زرشک کاران به ما گفتند اگر دولت می‌خواهد محصول ما را بخرد سریع‌تر اقدام کند و گرنه با گذر زمان فایده زیادی برای ما نخواهد داشت.

رحمانی با تأکید بر اینکه قیمت‌گذاری باید توسط کشاورز صورت گیرد، یادآور شد: اما متأسفانه در این زمینه نظر دلالان اعمال می‌شود.

امام جمعه قاین در زمینه قطع آب چاه و خرید شارژ یادآور شد: اینکه چاه‌های قانونمند شود نکته بسیاری خوبی است اما مسئله ما این است که وقتی شارژ به پایان می‌رسد به کشاورزان اطلاع داده نمی‌شود و مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

رحمانی ادامه داد: بحث شارژ این نکته را می‌رساند که اگر پول بدهیم می‌توانیم از منابع آبی استفاده کنیم.!

وی افزود: حال اینکه به علت قطعی برق استفاده از چاه آب مشکل پیدا کند، مسئله‌ای است که در سایر نقاط کشور هم می‌توان پیدا کرد.

کد خبر 5918332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha