۳۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۰۰

مدیرکل ارشاد اسلامی استان سمنان:

شورای اطلاع رسانی مرجع اخبار نیست/ سیاست گذاری رسالت اصلی

شورای اطلاع رسانی مرجع اخبار نیست/ سیاست گذاری رسالت اصلی

شاهرود- مدیرکل ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: اگر شورای اطلاع رسانی را مرجع اخبار و اطلاع رسانی بدانیم دچار خطا شده‌ایم چرا که رسالت این شورا، سیاست گذاری رسانه‌ای محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، فرشید فلاح ظهر یکشنبه در نشست شورای اطلاع رسانی شهرستان شاهرود به میزبانی فرمانداری، ضمن بیان اینکه زمینه سازی نفوذ افکار بیگانه در بین جوانانمان از جمله توطئه‌های دشمنان است، بیان کرد: اغتشاشات اگر درسی برای برنامه ریزان و مسئولان کشور، باشد می‌توان از آن به یک تلنگر هم یاد کرد که به خصوص در حوزه رسانه‌ای، همه را هشدار داد.

وی با بیان اینکه به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی نباید از ایمان و امید در بین جوانان غفلت کنیم، افزود: اگر وظیفه شورای اطلاع رسانی را خلاصه کنیم نیز در همین ترویج ایمان و امید بین اقشار جامعه به خصوص جوانان محسوب می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه دشمن مسلح با تزویر و دروغ و با امکانات رسانه‌ای و تکنیک‌های وسیع حتی هوش مصنوعی تلاش می‌کند تا واقعیت را دچار قلب کرده و جوان را از ما بگیرد، بیان داشت: در این فضا، اهمیت رسانه‌ها دو چندان است.

فلاح بیان کرد: همانطور که در عرصه دفاع مقدس همه به صحنه آمده و کسی نگفت ارتش باید بماند و ما مردم وظیفه‌ای نداریم، در جنگ نرم نیز همه باید به صحنه بیایند و به تنهایی از ساختارهای دولتی کاری بر نمی‌آید لذا نه مردم به تنهایی و نه دولت به تنهایی نمی‌تواند از عهده این جبهه نبرد جدید بر بیاید.

وی با بیان اینکه شورای اطلاع رسانی جایی است که سیاست گذاری رسانه‌ای در حیطه شهرستان‌های استان سمنان باید صورت گیرد، افزود: فعالیت شورای اطلاع رسانی یک آسیب دارد و آن هم اینکه ما شورای اطلاع رسانی را مسئول اطلاع رسانی بدانیم در صورتی که این چنین نیست. شورای اطلاع رسانی مرجع اخبار نیست بلکه سیاست گذاری می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه همه رسانه‌ها چه عضو باشند و چه نباشند به واسطه علاقه به کشور و نظام، همکاری خوبی با سیاست‌ها دارند، گفت: سلیقه‌های رسانه‌های متنوع است اما همه برای ترویج ایمان و امید زیر لوای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مکلف هستیم که با هم همکاری کنیم و امید و ایمان که دشمنان، آنها را هدف قرار داده‌اند را ترویج دهیم.

به گزارش مهر، در حاشیه این نشست خبرنگاران شاهرودی خواستار رسیدگی به شکایت‌هایی شدند که برخی نهاده‌ها به خصوص آلومینای جاجرم از خبرنگاران به واسطه اطلاع رسانی کرده‌اند همچنین توجه به مسائل صنفی خبرنگاران از دیگر نکاتی بود که در این نشست مطرح شد.

چندی قبل آلومینای جاجرم از یک خبرنگار و فعال مجازی شهرستان شاهرود شکایتی را مطرح کرده که خبرنگاران شاهرودی امروز خواستار ورود جدی به این عرصه توسط شورای اطلاع رسانی استان سمنان شدند.

کد خبر 5918454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha