به مناسبت عملیات طوفان الاقصی

نشست عصر شعر و نغمه «اشک و حماسه» برگزار شد

 نشست عصر شعر و نغمه «اشک و حماسه» برگزار شد

نشست عصر شعر و نغمه با عنوان «اشک و حماسه» به مناسبت عملیات طوفان الاقصی و جنایات رژیم صهیونیستی به همت سازمان هیأت و تشکل‌های دینی در امامزاده صالح برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست عصر شعر و نغمه با عنوان «اشک و حماسه» به مناسبت عملیات طوفان الاقصی و جنایات رژیم صهیونیستی به همت سازمان هیأت و تشکل‌های دینی در امامزاده صالح برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، محمد رسولی مسؤول اداره نوحه سازمان هیأت و تشکل‌های دینی به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: هر سال در مناسبت‌های مختلف شب شعرهایی برگزار و شاعران در این جلسات اقدام به شعرخوانی می‌کنند، اما بسیاری از شاعران هستند اشعار و آثارشان توسط دیگران اجرا می‌شود و خود اجرا کننده آن نیستند. این افراد کسانی هستند که در بخش‌های هیأت و یا گروه‌های سرود اقدام به سرودن شعر می‌کنند.

وی افزود: جلسه اشک و حماسه نخستین جلسه‌ای است تا این افراد بیایند و شخصاً آثار خود را در زمینه محکومیت ظالم بخوانند. در ادامه این مراسم شاعران جوان از جمله حمید رمی، محمد رسولی، احمد بابایی، سید محمد جواد پرئی، حجت الاسلام زمانی، سعید حدادیان و … به شعرخوانی پرداختند.

در ادامه سعید حدادیان مداح مشهور کشور به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: نعمت خاص خداوند شامل حال انبیا، صدیقین، شهدا، صالحان و علما می‌شود از این رو وقتی از پروردگار هدایت را درخواست می‌کنیم در اصل خواستار استقامت در مسیر این پنج گروه هستیم. وی بیان داشت: وقتی شاعر درحوزه پایداری شعر می‌سراید او در آن لحظه ملکوتی است و کسانی که در این مسیر استقامت می‌کنند در زمره مقاومت کنندگان در راه حق هستند.

حدادیان نوحه را از یک بعد زیر مجموعه ترانه خواند و گفت: کسی که نوحه سرایی می‌کند و بر سر زبان‌ها قرار می‌دهند این نوع از نوحه در حوزه ادبیات پایداری است. شعار اصلی امام حسین هیهات من الذله بوده است و می‌طلبد شاعران هر سال به این شعار توجه کنند چرا که حال قلم پایداری بر این شعار استوار است. این مداح مشهور در ادامه عنوان کرد: استقامت در راه پایداری بر این است که انسان بر غم و ترس خود غلبه کند. کسی که اهل قلم شد پرچمدار می‌شود. امروز جرم مردم فلسطین این است که ربناالله می‌گویند.

وی ادامه داد: بعضی از ان قلت ها و شبهه‌هایی که وارد می‌شود برای امروز نیست بلکه در ابتدای پیروزی انقلاب برخی در کسوت تدین انقلاب اسلامی را می‌زدند؛ حجتیه یک مسأله جدیدی نیست آنان از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی امام راحل و انقلاب را تخطئه می‌کردند. آیت الله نوری همدانی می‌فرماید امروز که دشمنان، فلسطین را می‌زنند اگر مداحی میکروفون به دست گرفت و یادی از فلسطین نکرد او خیانت کرده است.

کد خبر 5920945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha